۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۶۵۰۲۶۵

رفیق روزهای بندگی روزه‌داران در ایام کرونا + دانلود

رفیق روزهای بندگی روزه‌داران در ایام کرونا + دانلود
کتابچه «رفیق روز‌های بندگی»در قالب ۳۰ نکته کوتاه متناسب با ۳۰ روز ماه مبارک رمضان به طرح مبحث می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری رسا، کتابچه «رفیق روزهای بندگی»، گزیده‌ای از مباحث حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا عابدینی استاد اخلاق و مفسر قرآن کریم است که در درباره آداب انس با این مصحف آسمانی توسط حجت الاسلام سیدمحمدرضا فقیه ایمانی و همکاران ایشان در هسته منظومه فکری علامه طباطبایی مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) تهیه شده است.

حجت‌الاسلام عابدینی از اساتید حوزه علمیه قم و از شاگردان آیت‌الله بهجت، علامه حسن‌زاده آملی و آیت‌الله جوادی آملی است که سال‌ها به تدریس علوم عقلی و نقلی با رویکرد معرفتی در حوزه علمیه قم اشتغال دارد و از جمله مهم‌ترین دروس ایشان تدریس شرح المیزان و شرح اصول کافی است.

مباحث انس با قرآن کریم از مجموع سخنرانی‌های تبلیغی وی در ماه مبارک رمضان و نیز از خلال مباحث درسی شرح تفسیر المیزان و چند جلسه حضوری تیم پژوهشی هسته منظومه فکری علامه طباطبایی با استاد استخراج شده است.

کتاب تفصیلی آداب انس با قرآن به زودی توسط مرکز رشد دانشگاه امام صادق (ع) و نشر معارف منتشر خواهد شد. اما با توجه به اینکه نشر این کتاب به خاطر شرایط خاص فعلی به تأخیر افتاد، مختصری از آن در قالب ۳۰ نکته کوتاه متناسب با ۳۰ روز ماه مبارک رمضان برای بهره بیشتر از این سفره ضیافت الهی و با توجه به شرایط خاص ابتلای اجتماعی به ویروس منحوس کرونا و محدودیت دسترسی به جلسات عمومی انس با قرآن و برای استفاده در فضای مجازی تنظیم و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

سیر محتوایی این کتابچه از توجه به حقیقت قرآن و اینکه قرآن حقیقتی زنده و با شعور است و با مخاطب خویش ارتباط برقرار می‌کند آغاز می‌شود و در ادامه به نکاتی از جمله قرآن عهد الهی و نامه‌ای از سوی محبوب در تبیین جایگاه قرآن می‌پردازد.

پس از آن با بیان آداب ظاهری و باطنی انس با قرآن از جمله طهارت، استقبال (رو به قبله بودن) و طمأنینه، ترتیل و صوت حزین در تلاوت قرآن، تدبر در قرآن و رعایت حق تلاوت آیات الهی ادامه می‌یابد و با توجه به تناسب با ماه مبارک رمضان و متناسب با شب‌های قدر به رابطه قرآن و شب قدر، رابطه قرآن و عرضه اعمال و تقدیر مقدرات و رابطه قرآن و امام زمان (عج) پرداخته و سیر خود را با تبیین جایگاه قرآن در عصر غیبت، دوران ظهور و در قیامت به پایان می‌رساند.

مطالب این کتابچه به صورت نکات مختصر و مفید و دارای عمق معرفتی در عین اثر کاربردی است و تلاش شده با بیانی روان برای هر روز از ماه مبارک رمضان یک نکته کوتاه ارائه شود. امید است که مطالعه روزانه و مستمر این کتاب در ۳۰ روز ماه مبارک رمضان در استفاده هر چه بیشتر از این سفره ضیافت الهی موثر واقع شود.

علاقه مندان می توانند متن کامل کتاب را از  فایل زیر دریافت کنند./998/

رفیق روزهای بندگی

 

میثم صدیقیان
ارسال نظرات