۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۶۵۰۳۴۴
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

رمضان ماه آغاز خودسازی و رسیدن به تعالی است

رمضان ماه آغاز خودسازی و رسیدن به تعالی است
استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه ماه رمضان در برخی روایات به عنوان آغاز سال قمری ذکر شده است، گفت: رمضان ماه آغاز خودسازی برای مردان و زنان مؤمن و مؤمنه است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز، صبح امروز در سلسله مباحث «مسیر یار» اظهار داشت: بهترین کمال استفاده از ساعات ماه مبارک رمضان را کسی می‌برد که هدف از تشریع روزه در رمضان را شناخته باشد.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه ماه رمضان در برخی ادعیه و روایات به عنوان نخستین ماه سال قمری یاد شده است، خاطرنشان کرد: محرم، در تقویم قمری نخستین ماه است؛ اما آوردن رمضان به عنوان نخستین ماه در برخی روایات و ادعیه چه بسا بدین علت باشد که رمضان، ماه آغاز خودسازی برای مردان مؤمن و زنان مؤمنه است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی ادامه داد: رمضان، ماه آغاز خودسازی برای مردان و زنانی است که هدف شان رسیدن به کمال سعادت و قله‌های خودسازی باشد.

وی گفت: رمضان، نخستین ماه برای کسانی است که خواهان طی کردن مسیر تعالی و شکوفایی در جنبه‌های مادی و معنوی باشند.

استاد سطح عالی حوزه علمیه اهواز با اشاره به اینکه رمضان را ماه ریاضت می‌نامند، خاطرنشان کرد: تلاش برای ترک گناهان را ریاضت می‌نامند، معنای لغوی واژه «ریاضت»، پرورش اسب است و «رائض» به کسی گفته می‌شود که اسب را مهار و رام کرده و سوار شود، در عالم روح به کسی گفته می‌شود که خشم، شهوت و نفس و خصایص نکوهیده را مهار کند./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات