۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۵۰۵۴۸
دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات:

شرکت در رزمایش مواسات منحصر به ثروتمندان نیست

شرکت در رزمایش مواسات منحصر به ثروتمندان نیست
دبیر قرارگاه رزمایش مواسات خراسان شمالی با تأکید بر اینکه مواسات منحصر به ثروتمندان نیست، گفت: مؤمنین اگر از همین کم خودشان دریغ نکنند، نتیجه خواهند گرفت.

حجت‌الاسلام نعمت‌الله آزموده، دبیر قرارگاه استانی رزمایش مواسات در خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به اجرای رزمایش همدردی و کمک مؤمنانه مواسات در کشور و استان، با تأکید بر مشارکت همگانی در این رزمایش، اظهار کرد: برای شرکت در رزمایش مواسات الزاماً نباید میزان کمک زیاد و قابل‌توجه باشد بلکه می‌توانیم در مواسات‌ورزی، از کم و کم‌کم شروع کنیم.

وی افزود: در رابطه و با انفاق و مواسات باید از کم شروع کرد و هم باید کم‌کم آن را انجام داد؛ یعنی برخی افراد ثروتمندند، اما برایشان سخت است که یک‌جا پول سنگینی بپردازند در این مواقع باید بر سر نفس کلاه گذاشت و به توصیه امیرالمؤمنین (ع) عمل کرد که می‌فرماید: «خَادِعْ نَفْسَک فِی الْعِبَادَةِ وَارْفُقْ بِها وَ لا تَقْهَرْهَا...» و تأکید می‌کند نفس خود را با لطایِفُ الحِیَل و نیرنگ به عبادت وادار و با آن مدارا کن، به آن زور مگو.

حجت‌الاسلام آزموده تصریح کرد: انسان در عبادت باید سر نفس خود را کلاه بگذارد. مثلاً در قرائت قرآن یک صفحه در صبح بخوانیم، یک صفحه ظهر و یک صفحه هم آخر شب؛ لذا آن کسی که نمی‌تواند یک‌جا عبادت سنگینی را انجام دهد، باید خُرد خُرد این کار را بکند تا ان شاء الله قطره‌ قطره، دریا شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین طبق روایات برای شروع به تقویت روحیه مواسات توصیه شده ابتدا آن پولی را در راه خدا بدهید که اگر نگه دارید پولدار نمی‌شوید و اگر بدهید فقیر نمی‌شوید.

حجت‌الاسلام آزموده ادامه داد: باید از اینجا شروع کنیم، مانند ورزشکارها که از حرکات سبک ورزشی و وزنه‌های کم شروع می‌کنند تا به مرور قوی‌تر می‌شوند، در امور معنوی و ایمانی نیز باید درجه به درجه و پله به پله مسیر را شروع کرد و ادامه داد.

وی با تأکید بر اینکه مواسات منحصر به ثروتمندان نیست، اظهار کرد: گمان نکنیم انفاق تنها متعلق به پولدارها است، قرآن می‌فرماید: «وَ مَنْ قُدِرَ عَلَیْهِ رِزْقُهُ فَلْیُنْفِقْ مِمَّا آتَاهُ اللَّه» و تأکید می‌کند اگر کسی روزی‌اش کم است از همان کم انفاق کند.

حجت‌الاسلام آزموده با بیان اینکه انفاق، بال پرواز است، گفت: این‌طور نیست که خداوند فقط دوست داشته باشد از این باب مواسات، تنها انسان‌هایی که ثروتمندند بتوانند رشد کنند. لذا مؤمنین نیز اگر از همین کم خودشان دریغ نکنند، نتیجه خواهند گرفت.

وی با بیان اینکه کم را کوچک نشماریم، اما به کم هم قانع نباشیم، افزود: در مسائل مادی توصیه شده که به کم قانع باشید و در مسائل معنوی گفتند به کم قانع نباشید. آن‌چنان که در مسائل مادی گفته‌اند به زیردستان نگاه کنید و در مسائل معنوی به بالادستان توجه کرده و قله‌های بلند را مدنظر قرار دهید./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات