۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۹
کد خبر: ۶۵۰۶۸۱
امام جمعه بهشهر:

در تحقق شعار جهش تولید نباید تنها به حرف بسنده شود

در تحقق شعار جهش تولید نباید تنها به حرف بسنده شود
حجت الاسلام جباری به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان جهش تولید اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی ها به جای عمل کردن به حرف و شعار بسنده می کنند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، امام جمعه بهشهر در دیدار اساتید دانشگاه آزاد بهشهر به ظرفیت ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: ماه رمضان ظرفیت ویژه معنوی برای افراد است مردم در این ماه به میهمانی حق دعوت هستند و میزبان خداوند متعال است.
 
وی، برکت، رحمت و نجات از آتش را سه ویژگی ماه رمضان دانست و افزود: خداوند فرمود ما برای پذیرایی شما اولاً بهشت را زینت کردیم و شیاطین را در غل و زنجیر قرار دادیم، درب‌های جهنم را بستیم و درب‌های بهشت را گشودیم، نفس شما تسبیح و خواب شما عبادت است.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که معنویت سرشار ماه مبارک رمضان بهترین سلاح برای مقابله با انحراف و کژی‌ها است، خاطرنشان کرد: این ماه با فضیلت یک فرصت طلایی برای تزکیه نفس است.
 
حجت الاسلام جباری با اشاره به این که ماه مبارک رمضان سرشار از نعمات معنوی است که خداوند متعال به بندگان خود هدیه می‌دهد، تصریح کرد: اگر خدای ناکرده از این نعمات‌های معنوی بهره لازم را نبریم و غافل بمانیم به طور حتم دچار خسران خواهیم شد.
 
وی با بیان این که سحرگاه‌های ماه مبارک رمضان یکی از بهترین لحظات معنوی ماه مبارک رمضان برای رازونیاز و استغفار به درگاه خداوند متعال است، خاطرنشان کرد: باید برای رسیدن به اوج معنویت از فرصت‌هایی که خداوند متعال برای بندگان صالح خود در نظر گرفته نهایت استفاده معنوی برده شود.
 
امام جمعه بهشهر در بخش دیگری از سخنان خود به نقش مؤثر علما و روحانیان در نشر معارف دینی در جامعه اشاره کرد و گفت: مردم در طول تاریخ دین و اعتقادات مذهبی خود را از علما و فقهای دینی به دست آورده اند و جایگاه امروز دین در جامعه اسلامی مرهون تلاش‌های این عالمان دینی است.
 
حجت الاسلام جباری بر ضرورت بهره گیری بیشتر از ظرفیت علما در جامعه تاکید کرد و افزود: متأسفانه آن طور که شایسته بود از وجود عالمان دینی استفاده نشده است که باید در این رویکرد تجدید نظر جدی صورت گیرد.
 
استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که علما نقش بسیار محوری در سوق دادن جامعه به سمت ارزش‌های دینی و معنوی بر عهده دارند، گفت: بهره مندی از وجود علما نجات بخش جامعه خواهد بود.
 
امام جمعه بهشهر در ادامه سخنان خود به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید اشاره کرد و افزود: مقام معظم رهبری برای هر سال شعاری را انتخاب می‌کنند تا مسؤولان برای در مسیر توسعه و پیشرفت کشور گام بردارند، اما متأسفانه هر کسی از ظن خود توجیه و به جای عمل کردن به حرف بسنده می‌کنند./950/پ203/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات