۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۶۵۰۷۴۷

چاپ مجدد «از ام الرصاص تا خان طومان» در سالگرد شهدای سوریه

چاپ مجدد «از ام الرصاص تا خان طومان» در سالگرد شهدای سوریه
چاپ پنجم کتاب «از ام الرصاص تا خان طومان» همزمان با ایام شهادت شهدای مظلوم خان طومان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

به گزارش  خبرگزاری رسا، چاپ پنجم کتاب «از ام الرصاص تا خان طومان» همزمان با ایام شهادت شهدای مظلوم خان طومان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

این اثر خاطرات دفاع مقدس از جمله عملیات کربلای چهار در ام الرصاص وحماسه خان طومان است که همه به دست شیرمردان مازندرانی رقم خورده است. نویسنده سعی کرده در این کتاب ۵۰۰ صفحه‌ای در کنار بازگویی خاطرات خود و خانواده‌اش وقایع خان طومان رو به نگارش در آورد. متن مکالمات بی‌سیمی و عکس‌های شهدا نیز پایان کتاب به ضمیمه آورده شده است.

شب چهاردهم دی‌ماه سال ۱۳۶۵، ام الرصاص، محل عروج بیش از ۳۰۰ شهید از دامن این امت سرافراز بود که ۳۰۰ شهید آن دست پرورده‌های مادران مازندرانی بودند، از این رو نویسنده در «اشاره» این کتاب چنین آورده است:

آن اوایل بنا کردن یادمان شهدا در ام الرصاص برای دست‌اندرکاران راهیان نور خجالت به بار می‌آورد! می‌گفتند: «به مردم چه بگوییم؟ بگوییم این جا شکست خوردیم!؟»

سی سال گذشت و دیدم ۱۷۵ شهید غواص ودیعه گذاشته شده در آن سرزمین مقدس، چه انفجاری کردند و خودشان را به رخ ما کشیدند! روز تشییع این گل‌های دست بسته، کسی خود را نمی‌دید.

۱۳ نفر از بهترین لشکر ۲۵ کربلا، در خان طومان کربلایی شدند تا به همه آزادگان جهان بگویند، باید برای دفاع از مظلوم برخاست و ما هم در ام الرصاص و هم خان طومان؛ خون را بر شمشیر پیروز کردیم و آیا می‌شود نام این را شکست گذاشت و آیا این عین پیروزی نیست؟

آری؛ ما به ظاهر شکست خوردیم و خون بهترین‌هایمان ریخته شد؛ اما جهاد فی سبیل الله حاصلی جزء پیروزی ندارد و ما اگر شکست هم بخوریم، پیروزیم. چون حسین و یارانش پیروز شدند و حاصل شهادت در ام الرصاص، برکتی بود که خدا در کربلای ۵ نصیب یاران دینش کرد و حاصل شهادت در خان طومان هم، میمنت و مبارکی آزادی حلب از دست تروریست‌های تکفیری بود و هر چه بود پیروزی حق بر باطل بود.

برشی از کتاب:

آن‌ها آرپی‌چی شلیک می‌کنند و ما هم همین طور. آن‌ها با توپخانه می‌زنند و ما هم می‌زنیم. آن‌ها به سمت ما حمله می‌کنند و ما هم به طرف آن‌ها یورش می‌بریم. آن‌ها «الله اکبر» می‌گویند و ما هم «الله اکبر» می‌گوییم. آن‌ها نماز و قرآن می‌خوانند و ما هم نماز و قرآن می‌خوانیم. در حالی که باید فرقی بین ما باشد، که هست!

من با اعتقاد می‌گویم که جبهه‌ مقابل فریب خورده است. امروز، در مقابل جبهه ما، نقش عبیدالله را انگلیس و اسرائیل و آمریکا و وهابی‌های بی دین، افرادی که اهل سوریه هستند، بازی می‌کنند.
یک برادر در جبهه النصره هست و برادر دیگر به‌عنوان مبارز سوری، در جبهه‌ مقابل می‌جنگد.
ان‌شاءالله خدا ختم به خیر کند! ان‌شاءالله خداوند به جبهه‌ای که فریب خورده است، بصیرت بدهد تا سلاح‌شان را زمین بگذارند.

پیش از این، از این رزمنده مدافع حرم چندین جلد کتاب از شهدای مدافع حرم خان طومان مانند کتاب شهید عزیز (شهید رادمهر)، کتاب طاهر خان طومان (شهید سید رضا طاهر)، کتاب هفت روز دیگر (شهید محمد تقی سالخورده)، کتاب خداحافظ دنیا (شهید حاج محمود شالیکار ) و...منتشر شده است.

چاپ پنجم کتاب «از ام الرصاص تا خان طومان» (کتاب برگزیده جشنواره شهید همدانی) درقطع رقعی و ۴۶۴ صفحه به قلم مصیب معصومیان همزمان با ایام شهادت شهدای مظلوم خان طومان توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار شد.

این اثر از سوی انتشارات شهید کاظمی روانه بازار کتاب شده است./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات