۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲
کد خبر: ۶۵۱۰۳۰

اوقاف آذربایجان شرقی رزمایش «ضیافت همدلی» در ماه مبارک رمضان اجرا می‌کند

اوقاف آذربایجان شرقی رزمایش «ضیافت همدلی» در ماه مبارک رمضان اجرا می‌کند
مدیرکل اوقاف آذربایجان شرقی با بیان اینکه بسته‌های معیشتی از محل نیات واقفین توزیع می‌شود، گفت: این طرح در قالب «رزمایش ضیافت همدلی» ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا در کشور و عدم امکان برگزاری برنامه‌های مختلف در مساجد و امامزادگان، رمضان امسال رنگ و بوی دیگری به خود گرفته است اظهار داشت: امسال برنامه های رمضان در امامزادگان در قالب مجازی و پخش رادیو تلویزیونی با عنوان «ضیافت الهی» برگزار می‌شود.

وی یکی دیگر از برنامه‌های تعطیل شده حضوری را برنامه جزءخوانی عنوان کرد و افزود: این برنامه نیز در قالب فضای مجازی اجرا و پخش می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تمام برنامه‌های رمضای اوقاف بدون حضور مردم شده است گفت: برای مراسمات میلاد امام حسن(ع)، کاروان جشن نسیم کرامت با اجرای میدانی سرود و تواشیح و پخش زنده مراسمات شب‌های قدر از 16 بقعه استان صورت می‌گیرد.

وی اجرای رزمایش ضیافت همدلی را از دیگر برنامه‌های کرونایی اوقاف در رمضان عنوان کرد و ابراز داشت: در 45 امامزاده و بقاع استان مجموعه‌های افق (اجتماعی-فرهنگی-قرآنی) بسته‌های معیشتی بین دویست تا سیصد هزار تومان به تعداد 10000 بسته تهیه و توزیع شده است در حالی که سهمیه ابلاغی برای ما 2500 بسته بود ولی با مشارکت خیران 4 برابر تعهد خود عمل کردیم که امیدواریم با مشارکت بیشتر مردم و خیران در نیمه دوم رمضان این بسته‌ها دو برابر شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی ادامه داد: سال‌های گذشته طرح‌های اطعام رمضانی از محل نیات واقفین داشتیم که امسال نیز در قالب ضیافت همدلی و مشارکت خیران غذای گرم بین نیازمندان توزیع خواهد شد.

حسینی از راه‌اندازی ستاد هماهنگی خیریه خبر داد و افزود: برای انسجام بیشتر رصد اقدامات خیریه و ساماندهی خیریه‌ها با جلوه‌های مردمی در استان راه‌اندازی می‌شود تا هم‌افزایی و همدلی بیشتری در امور خیریه داشته باشیم، ضمن اینکه رقیبی برای کمیته امداد و بهزیستی و غیره نیستیم و هدف ما کاهش موازی‌کاری و جهت‌دهی برای نیازهای مردم است.

وی با اشاره به اینکه بخشودگی اجارات موقوفات به دلایل شرعی، امکان بخشودگی اجرات و تعطیلی نیات واقفین را ندارد ابراز داشت: رقم اجاره موقوفات رقم اندکی است و به‌صورت سالانه پرداخت می‌شود اما فقط ما می‌توانیم استمهال داده و بدهی‌ها را تقسیط کنیم./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات