۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
کد خبر: ۶۵۱۰۶۱
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی خبر داد؛

تهیه ۱۰ هزار بسته غذایی در قالب طرح ضیافت الهی

تهیه ۱۰ هزار بسته غذایی در قالب طرح ضیافت الهی
مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی از تهیه ۱۰ هزار بسته غذایی برای اطعام نیازمندان در طرح ضیافت الهی رمضان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید شهاب الدین حسینی در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تشریح برنامه‌های ماه مبارک رمضان، گفت: امسال با توجه به شرایط ناشی از شیوه ویروس کرونا در سطح جهان و به تبع آن در کشورمان تدبیری اندیشیده شد تا طرح ضیافت الهی که همه ساله در جوار امامزادگان برگزار می‌شد امسال با همکاری هیئت امنای امامزادگان و همکاری و مشارکت مردم و خیرین در شکلی دیگر به اجرا در آید.

وی افزود: بر همین اساس علی رغم برنامه تکلیفی ابلاغ شده به آذربایجان شرقی برای تأمین دو هزار و ۵۰۰ بسته غذایی توانستیم با همراهی و همدلی مردم و خیرین عزیز ۱۰ هزار بسته معیشتی به ارزش هر یک حدود دو تا سه میلیون ریال تهیه و توزیع کنیم.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تصریح کرد: این کمک‌ها علاوه بر اجرای نیات واقفین از محل درآمد موقوفات سطح استان است.

حجت الاسلام حسینی در خصوص برنامه‌های دیگر این اداره کل در رمضان گفت: با عنایت به رهنمودهای ریاست اوقاف و امور خیریه کشور برای تشکیل ۴۵ مرکز افق در سطح امامزادگان با محوریت برنامه‌های اجتماعی، فرهنگی و قرآنی تلاش می‌شود که در این ایام مبارک فعالیت‌های قرآنی ماه رمضان از طریق این مراکز برپا می‌شوند اما با لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طبق برنامه‌های پیش بینی شده فعالیت‌ها به صورت مجازی خواهد بود.

وی اضافه کرد: ۱۲ برنامه تفسیر قرآن برای پخش از شبکه‌های مجازی و صدا و سیما تدارک دیده شده است و برنامه‌های جز خوانی قرآن و ترتیل توسط هفت شهرستان از هفت مجموعه به صورت روزانه در فضای مجازی و رادیو مراغه همچنین صفحات اینستاگرامی پخش می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان تدارک سخنرانی، روضه و اجرای برنامه مذهبی با همکاری صدا و سیما و استفاده از شبکه‌های مجازی در سالگرد رحلت حضرت خدیجه کبری (س) را از دیگر برنامه‌های این اداره کل در این ایام عنوان کرد.

حجت الاسلام حسینی ابراز داشت: در جشن تولد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی (ع) برنامه‌های متعدد در شهرهای استان در قالب کاروان جشن و سرور در سطح شهرها اجرا می‌شود و گروه‌های تواشیح و سرود با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در سطح شهرها اجرای برنامه خواهند داشت.

وی در خصوص برنامه‌های شب قدر نیز گفت: ۱۶ برنامه از ۱۶ بقعه متبرکه سطح استان از طریق شبکه‌های مجازی و صدا و سیما پخش می‌شود و در تبریز هم امامزاده سید حمزه کانون اصلی پخش ویژه برنامه‌های لیالی قدر خواهد بود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی در بخش دیگری از سخنان خود از تلاش برای راه اندازی ستاد هماهنگی مؤسسات امور خیریه به دستور حجت الاسلام والمسلمین خاموشی ریاست اوقاف و امور خیریه کشور خبر داد و گفت: در این طرح امور با همکاری و همدلی مردم انجام و هماهنگی‌های بیشتر برای مدیریت بهتر کارهای خیریه صورت خواهد گرفت تا مشارکت‌های مردم در امور خیریه در محل مناسب مطابق با نیت آنان هزینه شود./1350/د102/ب1

ارسال نظرات