۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۵۶
کد خبر: ۶۵۱۲۴۸
حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی:

حضرت خدیجه با جان، مال و آبرو دین خدا را یاری کردند

حضرت خدیجه با جان، مال و آبرو دین خدا را یاری کردند
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) با مال، جان و آبروی خویش دین خداوند را یاری کردند، گفت: صداقت، وفاداری، بینش و بصیرت از خصائص ویژه ایشان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسین مؤمنی استاد حوزه علمیه قم یکشنبه شب در مراسم عزاداری وفات حضرت خدیجه(س) که در مزار شهدای گمنام مدرسه علمیه معصومیه برگزار و به صورت زنده از شبکه قرآن سیما پخش شد، صداقت را از ویژگی های ممتاز پیامبر اکرم(ص) دانست و گفت: دروغ گویی یکی از آسیب هایی است که امروزه جامعه را مورد تهدید قرار داده است.

وی یکی از بانوان تأثیرگذار در زمینه توسعه اسلام را حضرت خدیجه(س) معرفی کرد و اظهار داشت: ایشان از برترین زنان عالم هستند و با اهدای اموال خود در زمینه توسعه دین مبین اسلام، پیامبر اکرم(ص) را در دعوت امت به سوی دین یاری کردند.

حجت الاسلام والمسلمین مؤمنی با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) با مال، جان و آبروی خویش دین خداوند را یاری کردند، ابراز کرد: دین اسلام شروع و استدامه اش از مال و اموال حضرت خدیجه(س) و شمشیر حضرت علی بن ابی طالب(ع) است.

استاد حوزه علمیه قم اضافه کرد: در فضیلت حضرت خدیجه(س) همین بس که حضرت فاطمه زهرا(س) را به دنیا آوردند و با جان، مال و آبروی خودشان دین خداوند را یاری کردند؛ ایشان به جز پیامبر اسلام(ص) همسری نداشته اند.

وی صداقت، وفاداری، بینش و بصیرت را از خصائص ویژه حضرت خدیجه کبری(س) دانست و گفت: دختران جامعه ما باید از ایشان الگو برداری کنند و در راستای سیره زندگانی ایشان گام بردارند./841/پ202/ب1

حسین ثالث موید
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
علی از قم
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
نبی رحمت(ص):
خدیجه! و کجاست مانند خدیجه! زمانی که همه مرا تکذیب کردند،‌او مرا تصدیق کرد،‌ و زمانی که همه مرا رها کردند، خدیجه یاری ام کرد. با همه‌ی ثروت خود دین خدا را کمک کرد؛ خدا مرا دستور داد تا خدیجه را به بهشت بشارت دهم.
بحار؛ج43،ص131
رحلت مادر مومنین حضرت خدیجه(س) تسلیت
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۲
بازارها باز و تمام کارها دائر
آیا روا باشد حرم اینگونه بی زائر
پیداست از بی اعتقادی ها، زبانم لال
تنها حرم نا امن میباشد علی الظاهر
افتاده کار به دست نا اهلان افتاده است
با
0
0