۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۲
کد خبر: ۶۵۱۲۸۰
نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین مطرح کرد؛

نقش آفرینی حضرت خدیجه در حساس ترین مقطع تاریخ اسلام

نقش آفرینی حضرت خدیجه در حساس ترین مقطع تاریخ اسلام
حجت الاسلام والمسلمین بنیادی تحمل کردن سختی ها و در کنار همسر بودن را برای همسران طلاب ضروری دانست و گفت: این دو مورد، حضرت خدیجه را الگویی برای بشریت تبدیل کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسین بنیادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با تسلیت وفات حضرت خدیجه(س) به ویژگی های اخلاقی ایشان اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س) برای جامعه ما به ویژه بانوان، الگویی جامع، کامل و زنده به شمار می روند.

نایب رییس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اعتماد حضرت خدیجه(س) نسبت به پیامبراکرم(ص) را از ویژگی های بارز ایشان دانست و گفت: تمامی خانواده ها به ویژه خانواده های جامعه روحانیت باید به این نکته بیشتر توجه داشته باشند زیرا اعتماد از مهم ترین نکات زندگی به شمار می رود.

وی افزود: اعتماد آثار فراوانی به همراه خود دارد که از آن موارد می توان به پایداری بناهای خانواده اشاره کرد؛ بنای خانواده با بنیان خانواده، دو امر متفاوت اما دارای جهت واحد یعنی سیر زندگی سعادت بخش است، به عبارت دیگر زندگی سعادت بخش مرهون اعتماد به همسران است که از جانب زنان باید بیشتر از مردان باشد.

استاد حوزه علمیه قم با تصریح بر این که امروزه در میان زنان، مسأله بی اعتمادی به همسران همانند یک ویروس مخرب عمل می کند، اظهار کرد: بی اعتمادی موجب از بین رفتن محبت میان زوجین یا شکاف و در برخی موارد منجر به مسائلی همانند طلاق می شود.

وی حضرت خدیجه را همسری وفادار و فعال خواند و افزود: فعالیت های حضرت خدیجه فقط شامل انفاق اموال نیست بلکه ایشان در سختی ها، پیامبر اکرم(ص) را تنها نگذاشتند و در فعالیت های اجتماعی نیز حضور دارند؛ حضرت خدیجه در حساس ترین مقطع تاریخ اسلام که ماجرای شعب ابی طالب است با تمام وجود، سختی ها را به جان خریدند و در کنار پیامبراکرم(ص) حضور داشتند و بر اساس منابع تاریخی، رحلت ایشان به دلیل مشکلات جسمی در دوران شعب ابی طالب است.

حجت الاسلام والمسلمین بنیادی خاطرنشان کرد: امروزه برخی مشکلات از جمله مسائل مادی و معیشتی در میان طلاب وجود دارد که مهم ترین وظیفه همه همسران طلاب تحمل کردن سختی ها و در کنار همسر بودن است و متوجه باشند که اگر حضرت خدیجه(س) یک بانوی الگو در جامعه دینی بلکه در جامعه بشری محسوب می شوند به دلیل تحمل سختی ها و در کنار همسر بودن است./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶
دلـم کـمـی مـرد میـخـواهـد از آن مـردهـایـی کـه در خـیـابـان سـرشـان را پـایـیـن می انـداخـتـنـد از آن مـردهـایی کـه بـا شـنـیـدن صـدای اذان .... در مسـجـد حـاضـر می شـدنـد , سـر سـجـاده ... از آن مـردهـایی کـه غـیـور بـودنـد , مـرد بـودنـد آخــر هـم شـهـیـد شــدنـد!


اللهم عجل لولیک الفرج
0
0