۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۶۵۱۳۷۸
استاد حوزه علمیه همدان:

ولایت مداری از ویژگی های بارز حضرت خدیجه بود

ولایت مداری از ویژگی های بارز حضرت خدیجه بود
استاد حوزه علمیه همدان گفت: جایگاه این بانوی والامقام در اسلام به اندازه ای است که در بسیاری از زیارتنامه های ائمه اطهار(ع) نام ایشان به صراحت آورده شده است.

حجت الاسلام سید احد حسینی استاد درس خارج حوزه علمیه همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، با اشاره به جایگاه حضرت خدیجه(س) در شکل‌گیری اسلام، اظهار داشت: بی شک حضرت خدیجه(س) از جایگاهی پراهمیت در تاریخ اسلام برخوردار است و اهمیت ایشان در رشد و تعالی نهال تازه غرس شده اسلام بر هیچ کس پوشیده نیست.

وی خاطرنشان کرد: این بانوی گرامی گزینه های متعددی را از اقوام مختلف و با شرایط مالی به مراتب مطلوب تر از پیامبر گرامی اسلام برای ازدواج داشتند اما به دلیل بصیرت بالای خویش پیامبر گرامی اسلام را برای همسری انتخاب کردند.

استاد حوزه علمیه در ادامه گفت: یکی از مسائل مهمی که می توان در رشد و شکوفایی اسلام در سال‌های نخست بعثت مورد توجه قرار داد بخشش و سخاوت حضرت خدیجه(س) بود که اگر حمایت ایشان نبود شاید اسلام ناب آنچنان که باید نمی‌توانست رشد و توسعه و بالندگی داشته باشد.

حجت الاسلام حسینی ولایت مداری را از مهم ترین ویژگی های حضرت خدیجه برشمرد و افزود: جایگاه این بانوی والامقام در اسلام به اندازه ای است که در بسیاری از زیارتنامه های ائمه اطهار(ع) نام ایشان به صراحت آورده شده است./979/ت303/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات