۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
کد خبر: ۶۵۱۴۵۰
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

تقوا وصیت مشترک خداوند به انبیا و امت‌ها است

تقوا وصیت مشترک خداوند به انبیا و امت‌ها است
استاد حوزه علمیه با با بیان اینکه تقوا از دید امام علی (ع) یک دژ مستحکم است، گفت: تقوا وصیت مشترک خداوند به همه انبیا و امت‌ها و کلید رمز سعادت دنیوی، تقوامداری است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، شامگاه گذشته در ویژه برنامه نجوای بندگی با اشاره به اینکه بندگان در رمضان بر سفره مهمانی خداوند می‌نشینند، اظهار داشت: آن کسی که با هدف تشریع روزه در ماه رمضان آشنایی داشته باشد و اینکه چرا خداوند، روزه داری را خواسته، می‌تواند حق ماه رمضان را ادا کند.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه خداوند در آیه‌های متعدد به دست آوردن تقوا را هدف از روزه داری بیان می‌کند، عنوان داشت: تقوا و تقوامداری وصیت مشترک خداوند به همه انبیا و امت‌ها و کلید رمز سعادت دنیوی است؛ تقوا بنا به فرموده امام علی (ع) همچون مرکبی راهوار می‌باشد که انسان را تا دل بهشت می‌برد.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با بیان اینکه تقوا از دید امام علی (ع) یک دژ مستحکم است، خاطرنشان کرد: کسی که خطر را باور داشته باشد به تقوا رو می‌آورد؛ اما باید پرسید تقوا چیست و در چه صورتی بروز و ظهور می‌نماید و چه کسی آدم با تقوا است؟.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه تقوامداری برای رسیدن به هدف از خلقت است، ادامه داد: واژه تقوا و مشتقات آن، ۲۵۸ بار در قرآن کریم ذکر شده است، تقوامداری بنا به گفته امام صادق (ع) بدین معنا است که هر جا خداوند دستوری بدهد، باید در آنجا حضور داشته و به وظیفه خود عمل کنیم و آنجا که نهی کرده، نباید حضور داشته باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه تقوا انسان را از گناه و خطرات معنوی حفظ می‌کند، بیان داشت: بندگانی که خطرات و گناهان را باور دارند، با بر تن کردن لباس تقوا به سعادت دست پیدا می‌کنند، تقوا برای نگهداری و پرهیز از گناه است./۹۴۵۶/پ203/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات