۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹
کد خبر: ۶۵۱۵۲۱
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

تضعیف روحانیت حربه بدخواهان برای ضربه به اسلامیت و جمهوریت نظام است

تضعیف روحانیت حربه بدخواهان برای ضربه به اسلامیت و جمهوریت نظام است
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: دشمنان و بدخواهان برای ضربه به اسلامیت و جمهوریت نظام، تضعیف روحانیت را به‌عنوان میان‌بر در دستور کار خود قرار داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در نشست مدیران و مسؤولان حوزوی استان با نمایندگان منتخب مردم خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، خواستار تقویت و تداوم ارتباط بین نمایندگان منتخب و نهادهای حوزوی و دینی شد.

وی در ابتدای این نشست با گرامیداشت سالگرد رحلت حضرت خدیجه (س)، گفت: این بانوی بزرگوار به‌خوبی تشخیص داد و مال‌ومنال، جایگاه، مقام و رتبه عشیره‌ای، زیبایی و خدم و حشم خود را در مسیر رشد و تعالی درخت دین و برای نصرت پیامبر خدا هزینه کرد و خدا هم جبران این خدمتگزاری را به انحای گوناگون برای این بانوی نمونه اسلام به‌جا آورد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع)، اظهار کرد: اسماعیل بن مسلم نقل می‌کند در محضر امام صادق (ع) بودم که شخصی نزد ایشان آمد و گفت: بین دو آیه «إِنَّ اللهَ یَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَ الْإِحْسانِ؛ خداوند به عدل و احسان و بخشش به نزدیکان فرمان می‌دهد» و «أَمَرَ أَلاَّ تَعْبُدُوا إِلاَّ إِیاهُ؛ خداوند فرمان داده که غیر از او را نپرستید» چگونه می‌توان جمع کرد. امام صادق (ع) در پاسخ می‌فرماید: «نَعَمْ لَیْسَ لِلَّهِ فِی عِبَادِهِ أَمْرٌ إِلَّا الْعَدْلُ وَ الْإِحْسَانُ»؛ آری! خداوند نسبت به بندگانش، فرمانی جز عدل و احسان ندارد.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به منتخبان مردم خراسان شمالی در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: طبق حدیث فوق آنچه مسلم است این است که توفیق خدمت به مردم در سنگر مجلس باید به‌گونه‌ای تدبیر شود که خدمت که عبادت بسیار ارزشمندی است همراه با عدالت و احسان باشد.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه بر تقویت و تداوم نشست بین مدیران حوزوی و نمایندگان مجلس تأکید کرد و گفت: این سبک نشست‌های هم‌اندیشی که ان‌شاءالله در آینده تبدیل به هیئت‌های اندیشه‌ورز می‌شود بسیار پسندیده و به‌جا است و لازم است به‌صورت مداوم تکرار شود.

وی با اشاره به کسب اکثریت کرسی‌های مجلس یازدهم از سوی چهره‌های جریان ارزشی، افزود: خدا را شاکر هستیم که علی‌رغم تلاش جبهه باطل در انتخابات اخیر و به فضل الهی نامزدهای جریان ارزشی در کشور و استان توانستند کرسی‌های مجلس را به‌صورت ویژه در مسیر خدمت به نظام به دست گیرند و ان‌شاءالله اعتماد مردم به این جبهه با عملکرد دقیق و انقلابی نمایندگان این دوره باعث جذب حداکثری در انتخابات آینده شود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: انتظاری که هست این است که این انس و الفت فعلی نمایندگان منتخب در خراسان شمالی، در روند چهارساله آینده هم با تواضع، سعه‌صدر و انتقادپذیری نمایندگان منتخب پابرجا بماند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای تلاش دارند اسلامیت و جمهوریت را در کشور از هم پاشیده ببینند و تضعیف روحانیت را به‌عنوان یکی از میان‌برهای خود برای رسیدن به این هدف در دستور کار قرار داده‌اند؛ اما به فضل الهی هیچ‌گاه به این هدف شوم خود دست نمی‌یابند./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات