۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۶:۵۶
کد خبر: ۶۵۱۶۳۳
نظر وارده؛

داغ سینه‌های زخم خورده از فریاد

داغ سینه‌های زخم خورده از فریاد
هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در هدایت و حرکت جریانی مردم به سمت تمدن اسلامی دارند و مهمترین خروجی آن در خدمات اجتماعی به مردم جامعه و طبقه محروم دیده می‌شود.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، هیئت‌های مذهبی از قدیمی‌ترین تشکل‌های دینی، اجتماعی و سیاسی بوده که حول محور محبت به اهل بیت طهارت و تنظیم شعائر دینی به خصوص بزرگذاشت شهادت سالار شهیدان حضرت اباعبدالله فعالیت می‌کنند.

در یک نگاه گذرا بر تاریخچه هیئت‌های مذهبی می‌توان گفت که این تشکل دینی در مبارزه با رژیم طاغوت پهلوی، حزب بعث، پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در عرصه‌های مختلف دینی، فرهنگی و سیاسی تاثیرات زیادی از خود به جا گذاشته است و یکی از کارکردهای بسیار مؤثر هیئت‌های مذهبی در طول تاریخ، الگوسازی مبتنی بر دین‌باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات است.

افراد با حضور در دسته‌ها، تکایا، حسینیه‌ها به استماع احادیث، درس‌ اخلاق و اشعار مداحان در مدح و ثنای اهل بیت با سبک زندگی اهل بیت آشنا می‌شدند که مبنای آن رعایت معنویات، اخلاقیات، اصول و مبانی انسانی، خودشناسی و خداشناسی است. این کارکرد، انسان را برای رسیدن به هویت مذهبی و حیات دینی کمک می‌کند.

هیئت بزرگترین چراغ تربیت

هیئت قرارگاهی بزرگ برای تربیت حماسی نسل انقلابی است تا جریان‌سازی در بستر نظام اسلامی صورت گیرد و شکل دهنده و هدایت کننده مسیر به سمت حکومت اسلامی هستند. در واقع هیئت‌های مذهبی، نقشی محوری در حرکت آفرینی و شکل‌دهی به شور انقلابی و شعور اجتماعی دارند که نظیر آن را نیز می‌توان در دفاع مقدس، فتنه‌ها و کوران‌های سخت و صعب العبور انقلاب اسلامی به خوبی دید.

هیئت‌های مذهبی به خصوص بعد از هشت سال دفاع مقدس نقش خوبی در انسجام آینده خط حزب الله صورت دادند و در نتیجه بزرگترین محصول آن در خدمات اجتماعی به مردم دیده می‌شود که در جهادسازندگی، ساختن جاده، پل، مقابله با سیل و زلزله تا بیماری کرونا ایستادند و مهمترین محصول تربیت نسل انقلابی در همین هیئت‌ها و پایگاه‌های بسیج بوده است.

سینه هیئت سپربلاها

در دوران اصلاحات و بحبوحه آغاز نبرد فرهنگی نفس‌گیر جریان اصلاحات علیه انقلاب اسلامی با حضور وزیر ارشاد دولت خاتمی یعنی عطاءالله مهاجرانی همین جریان انقلابی بود که به تبیین ایستاد و برای مردم درباره حقیقت این جریانات غربزده روشنگری کرد.

این اتفاق در سال 78 و 88 نیز تکرار شد و مهمترین چیزی که اجازه شورش اشرافیت علیه جمهوریت را نداد، حضور به موقع و روشنگرانه هیئت‌های مذهبی بود که نسلی شکل گرفته از طبقه محروم جامعه بودند.

خط حزب الله در حال تقویت است و هیئت در این مسیر نقش بسزایی دارد، بنابراین کینه‌های مانده از دهه هشتاد تا به امروز در دل جریانات فکری غربزده سبب شد تا در این ایام و به بهانه‌های مختلف به هیئت حمله کنند. /882/ 704/

حسام ملامحمدعلی

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
رویکرد حوزه به عرفان و احلاق تقئیت شود.
و عرفان چیزی جز عمل به قرآن ،حلال و آرامش نیست .
0
0