۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۶۵۱۶۳۹
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی:

هدف شیطان امروزی بیرون بردن یاد خدا از خانه‌ها است

هدف شیطان امروزی بیرون بردن یاد خدا از خانه‌ها است
استاد حوزه علمیه اهواز گفت: شیطان امروزی با استفاده از فضای مجازی و قدرت رسانه‌ای و هنر ضدمعنوی در پی آن است تا ذکر خدا را از خانه‌ها بیرون ببرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضا حاجتی، استاد عالی حوزه علمیه اهواز، امروز در سلسله مباحث یار با بیان اینکه در ماه رمضان باید بیشتر دست به دعا شویم، اظهار داشت: در ماه رمضان، در میدان مبارزه «جهاد با نفس، دوری از شیطان و قرب الهی» حضور پیدا می‌کنیم، در چنین میدانی قطعا پیروز هستیم؛ چرا که خداوند وعده استجابت دعا و حمایت را داده است.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز با اشاره به آیه «وَإِذَا سَأَلَکَ عِبَادِی عَنِّی فَإِنِّی قَرِیبٌ أُجِیبُ دَعْوَةَ الدَّاعِ إِذَا دَعَانِ فَلْیَسْتَجِیبُوا لِی وَلْیُؤْمِنُوا بِی لَعَلَّهُمْ یَرْشُدُونَ» عنوان داشت: تردید به چنین نزدیکی در نتیجه حجاب‌های موجود میان و ما خداوند است که به واسطه اعمال ایجاد می‌شود.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه اطمینان بنده به استجابت دعا‌ها در ماه رمضان بسیار زیاد است، خاطرنشان کرد: کسی که زیاد اهل ذکر و یاد خدا باشد، نفاق در عمل و روحش پدیدار نمی‌شود، در دعای کمیل همواره از خدا می‌خواهیم که ذکرش بر زبان مان باشد.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با بیان اینکه براساس روایات زیاد یاد کردن خداوند سبب بینایی می‌شود، تصریح کرد: کسی که خدا را زیاد یاد بکند واقعیت‌های جهان هستی را بهتر متوجه و یقین می‌کند که همه چیز به دست خدا است.

وی با بیان اینکه انسان ذاکر خداوند در مسیر الهی و نه شیطانی گام برمی دارد، گفت: دوری از خداوند و دعا به معنای شکست قطعی است و انسان به تنگنا‌ها و بن بست‌هایی گرفتار می‌شود که هیچکس توان باز کردن شان را نخواهد داشت.

استاد عالی حوزه علمیه اهواز بیان داشت: شیطان، زمانی که بر انسانی تسلط پیدا کند، نخست یاد خداوند را از دل و زبان دور می‌کند، چنین افرادی به مصداق آیه قرآنی، حزب شیطان هستند.

وی با اشاره به اینکه هدف شیطان امروزی فراموشی یاد خدا و دعا است عنوان داشت: شیطان بزرگ امروزی و قدرت‌های نامشروع با استفاده از فضای مجازی و قدرت رسانه‌ای و هنر ضدمعنوی در پی آن هستند تا ذکر خداوند را از خانه‌ها بیرون ببرند و جوانان با ذکر خدا، دعا، نماز و ماه مبارک رمضان پیوند نداشته باشند./۹۴۵۶/پ310/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات