۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۵۱۷۱۰
یادداشت؛

جایی برای کار نکردن و پاداش گرفتن

جایی برای کار نکردن و پاداش گرفتن
فدراسیون فوتبال ایران بطور حتم تنها جایی در این کره خاکی است که برای کار نکرده پول می‌دهد. آنچه این روز‌ها در قالب پرونده شکایت کارلوس کی‌روش سروصدا به راه انداخته، نمونه بارز اتفاقی است که شرح آن داده شد.
به گزارش خبرگزاري رسا، اگر از من بپرسند جایی را سراغ داری که برای کار نکردن، حقوق و پاداش بدهند حتماً این آدرس را می‌دهم: تهران – خیابان شیخ بهائی شمالی – کوچه ۱۲ متری سوم – پلاک ۴. فقط کافی است با دلال‌هایی که همیشه اطراف ساختمان یا حتی داخل آن رفت و آمد دارند آشنا شوید و ارتباط بگیرید، دیگر بقیه‌اش حل است. می‌توانید قرارداد ببندید سراسر برد و پاداش و آپشن با کمترین زحمت و کارکرد و البته می‌توانید بند‌هایی در قراردادتان بگنجانید که اگر در پرداخت مزد و پاداش کار نکرده‌تان، حتی ساعتی تأخیر رخ داد بتوانید شکایت کنید و خسارت هم بگیرید. قسمت سخت کار فقط پیدا کردن یک دلال است.

فدراسیون فوتبال ایران بطور حتم تنها جایی در این کره خاکی است که برای کار نکرده پول می‌دهد. آنچه این روز‌ها در قالب پرونده شکایت کارلوس کی‌روش سروصدا به راه انداخته، نمونه بارز اتفاقی است که شرح آن داده شد. فدراسیون فوتبال ایران با توجه به قراردادی که با سرمربی سابق تیم ملی منعقد کرده باید ۲۰۰ هزار دلار بابت کسب مقام سومی در جام ملت‌های ۲۰۱۸ امارات پرداخت کند. در اصل قرارداد مشکلی نیست، اما وقتی این مسابقات اصلاً دیداری تحت عنوان بازی رده‌بندی نداشته و حتی رده‌بندی پایانی مسابقات هم از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام نشده، چگونه ایران بعد از شکست ۳ بر صفر مقابل ژاپن و حذف از باز‌ها به مقام سوم دست یافته است؟! حتماً کی‌روش و وکلایش پاسخ خواهند داد که، چون ما ۳ بر صفر باختیم و امارات ۴ بر صفر به قطر، پس ما سوم می‌شویم و امارات چهارم!

یک دلیل بی‌جا و غیرمنطقی برای کسب مقام سوم در بازی‌هایی که اصلاً قرار نبود رده‌بندی داشته باشد، ولی، چون از طرف ایران هیچ دلیلی ارائه نمی‌شود، بنابراین همین دلیل آبکی نیز مورد قبول واقع می‌شود.

البته مقصر کی‌روش و وکلایش نیستند، آن‌ها به دنبال حق و حقوق‌شان بابت قراردادی هستند که در فدراسیون فوتبال ایران به امضای رئیس فدراسیون رسیده، همان قراردادی که براساس آن کی‌روش برای کسب جایگاهی که اصلاً وجود ندارد باید ۲۰۰ هزار دلار پاداش بگیرد. مهدی تاج کجاست تا پاسخ دهد چگونه پای این قرارداد را امضا کرده است؟ کجاست که بگوید چگونه کی‌روش تیم ملی را به مقام سومی رسانده و همه ما بی‌خبریم، اما باید میلیارد‌ها پول بیت‌المال را بابت کسب این مقام خیالی به سرمربی سابق تیم ملی پرداخت کنیم. امروز فدراسیونی‌ها مهر سکوت بر لب زده‌اند که جای تعجب ندارد. تاج و دوستانش در فدراسیون هر کار که خواستند کردند و هر چقدر که می‌توانستند، بخشیدند و خوردند و دست‌آخر هم به بهانه قلب مریض ساک سفر بستند و گردش دور دنیا را آغاز کردند. حالا هم که ظاهراً بازگشته‌اند، نه چیزی می‌دانند نه چیزی می‌گویند. کسی هم نیست که از آن‌ها پاسخ بخواهد و با خیال راحت در این شرایط فقط نظاره‌گر هستند.

باز هم خیالی نیست، چرا؟ چون ما به این سکوت‌ها و عدم پاسخگویی‌ها عادت داریم، اما دردآور است که برخی در همین فدراسیون دریافت این پاداش را حق کی‌روش بدانند و عنوان کنند که او زحمت کشیده و ما را بعد از ۲۰ سال به مقام سوم آسیا رسانده است. طبیعی است که کی‌روش و وکلایش برای رسیدن به پول‌شان هر طور که شده و با هر روشی که بتوانند ایران را تیم سوم جام ملت‌ها معرفی کنند، اما تعجب‌برانگیز و تأسف‌آور این است که اسلامیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال دریافت این پاداش را حق کی‌روش عنوان کند. برای یک لحظه خودتان را بگذارید جای ما، چه فکری می‌کنید غیر از اینکه بخشی از این مبالغ حتماً سر از جیب آقایان و دلال‌های اطراف فدراسیون در می‌آورد.

کی‌روش پیروز این پرونده است، درست مثل تمام پرونده‌های شاکیان خارجی که فوتبال ایران در آن‌ها بازنده اول و آخر است. اما درد‌آور است که هیچ کاری نمی‌توان انجام داد، چراکه فدراسیون مهدی تاج چنان قراردادی را امضا کرده که مو لای درزش نمی‌رود. قراردادی که حتماً از قبل آن چیزی هم عاید آقایان می‌شود که اینگونه از مقام کسب نشده در جام ملت‌های آسیا دفاع می‌کنند. دردآور است که کسی از تاج و اسلامیان نمی‌پرسد که چگونه برای این ضرر و زیان و پولی که از جیب ملت می‌رود سکوت کرده‌اند و با خیالبافی از کسب یک عنوان بعد از ۲۰ سال صحبت می‌کنند.

حتماً اگر خواستید کار نکنید، اما حقوق و پاداش بگیرید با یک دلال سری به آدرس ابتدای مطلب بزنید. هنوز هم هستند رفقای مهدی تاج که چنین قرارداد‌هایی را امضا کنند و پای وهم و خیالات‌شان بابت موفقیت‌هایی که با کار انجام نداده شما به دست آمده، بایستند و به شما پاداش بدهند و خودشان هم ببرند./1360/
ارسال نظرات