۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۶۵۱۸۱۰
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

بی‌اعتنایی به قرآن کریم بالاترین خسران است

بی‌اعتنایی به قرآن کریم بالاترین خسران است
حجت الاسلام دهقان با اشاره به اینکه انسان به‌واسطه انس با قرآن کریم می‌تواند بیماری باطنی و رفتاری خود را درمان کند، گفت: بی‌اعتنایی به قرآن بالاترین خسران است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، شب گذشته در جلسه شرح دعای 42 صحیفه سجادیه که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در فرازی از این دعا آمده و فرقانا فَرَقتَ به بین حلالک و حرامک؛  قرآن یک معیار و شاخصی است که انسان می‌تواند در مواجهه با شبهات به آن رجوع کرده و حقایق را دریابد.

وی با تأکید بر اینک انسان همه اعمال و رفتار خود را باید بر اساس دستورات الهی و آیات قرآن کریم انجام دهد، ادامه داد: انسان اگر همه اعمال و رفتار خود را به قرآن کریم عرضه کند می‌تواند در مسیر کمال به عالی‌ترین مراتب دست یابد.

حجت الاسلام دهقان به فراز دیگری از این دعای شریف اشاره کرد و گفت: در فرازی دیگر از همین دعای 42 به درگاه الهی عرضه می‌داریم، اللهم فإذ أفَدتَنا المعونةَ علی تِلاوتِه، خدایا وقتی ما را به یاری و اعانت خود به تلاوت قرآن بهره‌مند فرمودی فاجعلنا ممن یَرعاه حقَ رعایته و یَدینُ لک باعتقاده التسلیمِ لمحکم آیاته پس ما را از کسانی قرار ده که به قرآن عمل کردند و حافظ عهد و پیمان های آن بودند.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اضافه کرد: قرآن خواندن مهم است اما عمل کردن به دستورات و توصیه‌های آن بسیار مهم‌تر است، برای مثال زمانی که مولا به موالی خود نامه‌ای می‌نویسد و دستور می‌دهد فلان عمل را انجام دهد پس به دلیل عدم اقدام توبیخ می‌شود دیگر او نمی‌تواند علیه مولا احتجاج کند و یا طلب پاداش داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه قرآن کریم نامه خداوند به بشر است، ابراز کرد: مسلمانان باید مراقب باشند عامل به بایدها و نبایدهای فقهی و اخلاقی قرآن کریم باشند و دستورات آن را مانند حدود محرم نامحرم، لقمه حلال و شبهه‌ناک، حقوق والدین و غیره را رعایت کنند چرا که خداوند بر روی قوانینی که در قرآن کریم ذکرشده بسیار حساس است.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: گاهی ابلیس با این وسوسه که تو اهل عمل به آیات قرآن کریم نیستی پس تلاوت آیات الهی چه سود دارد؛ درصدد گمراه ساختن انسان است بنابراین آدمی نباید فریب وسوسه‌های شیطانی را بخورد و از این نسخه شفابخش غفلت داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) با اشاره به اینکه انسان به‌واسطه انس با قرآن کریم می‌تواند بیماری باطنی و رفتاری خود را درمان کند، خاطرنشان کرد: بی‌اعتنایی به قرآن بالاترین خسران است./813/پ210/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات