۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۶۵۱۹۰۹
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت جدیت و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با مواد مخدر

ضرورت جدیت و هماهنگی بیشتر دستگاه‌های اجرایی در مبارزه با مواد مخدر
امام جمعه ساری با انتقاد ازبرخی ناهماهنگی دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت حذف برخی از جلسات و کار‌های بی تاثیر ستادی در اتاق‌های شیشه‌ای و اداری تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در نشست با مسؤولان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان بر هم افزایی همه مسؤولان استان در کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با مواد مخدر و برخورد جدی با این معضل در استان تاکید کرد و گفت: باید در راستای مبارزه با مواد مخدر و کاهش آسیب‌های اجتماعی مرتبط با آن مسؤولان به صورت علمی، اطلاعاتی و کاربردی عمل کنند.
 
وی بر ضرورت تشکیل قرارگاه جهادی و میدانی برای مبارزه با این معضل اجتماعی در مازندران تأکید کرد و افزود: باید از همه ظرفیت های موجود برای مقابله با این معضل مهم استفاده شود.
 
نماینده ولی فقیه در مازندران، ضعف ایمان و اخلاق همراه با فقر را علل روی آوردن جوانان به مصرف مواد مخدر دانست و تصریح کرد: ضعف ایمان، اخلاق و طمع ورزی همراه با فقر، معلول افزایش روی آوری جوانان به مصرف مواد مخدر است که برای از بین بردن این زمینه‌ها و عوامل نظارت بیشتر و توجه روز افزون و تاثیرگذار مدیران و مسؤولان استان را می‌طلبد.
 
وی با انتقاد از برخی ناهماهنگی دستگاه‌ها در حوزه مبارزه با مواد مخدر بر ضرورت حذف برخی از جلسات و کار‌های بی تاثیر ستادی در اتاق‌های شیشه‌ای و اداری تأکید کرد.
 
حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که مسؤولان استان باید در مبارزه با این بلای خانمان سوز از حوزه ستادی و برگزاری جلسات خارج شوند و باید به صورت میدانی، عملیاتی و جهادی اقدام کنند، افزود: حضور مسؤولان در متن جامعه و در بین خانواده‌های آسیب دیده در این حوزه می‌تواند در کاهش این آسیب بزرگ اجتماعی اثر گذار باشد.
 
امام جمعه ساری، پشتیبانی مستقیم و غیرمستقیم باند‌های بین المللی وابسته به دشمنان ایران اسلامی در ترویج مصرف مواد مخدر در جوانان ایران اسلامی را تاتیر گذار دانست و اظهار داشت: جوانان باید بدانند که برای ترویج مصرف مواد مخدر در ایران اسلامی، باند‌های بین المللی وابسته به جامعه سرمایه داری غرب و اعیادی استکبار جهانی پشتیبانی می‌کنند که هدف آنان بر محور پول و حذف انسانیت و عواطف انسانی از درون زندگی جوانان ایران است.
 
احمد مظفری، دبیر هماهنگی شورای مبارزه با مواد مخدر مازندران نیز در این جلسه، کاهش آسیب‌های مرتبط با مواد مخدر در سطح استان را از دغدغه‌های این شورا عنوان و بر هماهنگی بیشتر دستگاه‌ها در راستای مبارزه با این معضل مهم تاکید کرد.
 
وی با بیان این که در حوزه بهبود بخشیدن معتادان استان تلاش‌های زیادی در حال انجام است، افزود: تاکنون ۳۴۲ نفر از کسانی که با این معضل خانما سوز مواجه بودند بهبود یافتند و در حال حاضر نیزدر بخش کارآفرینی فعال و تحت بیمه‌ این شورا قرار دارند.
 
مظفری از آموزش بیش از ۲۴۰ هزار نفر در سطح استان خبر داد و گفت: نرخ شیوع و مصرف مواد در استان ۲.۶ درصد است./950/د102/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
اللهم اصلح کل فاسد من امور المسلمین و لا تجعلنا ممن نحسب اننا نحسن صنعا.
0
0