۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۵۱۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری:

شب قدر، شب نزول رحمت الهی است

شب قدر، شب نزول رحمت الهی است
استاد حوزه علمیه شب قدر را شب نزول رحمت الهی دانست و گفت: در شب قدر عاقبت بخیری را از پروردگار درخواست کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی ماندگاری استاد حوزه علمیه، بامداد روز جمعه در هیات رزمندگان غرب تهران به‌صورت مجازی به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: دنیا میدان مسابقه است.

وی افزود: عده‌ای از انسان‌ها در این مسابقه بازیچه ابلیس می‌شوند و در میدان مسابقات شیطانی مسابقه می‌دهند اما عده‌ای دیگر در میدان مسابقه بندگی و الهی حاضر شده و در نهایت پیروز می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری بابیان اینکه خروجی مسابقات دنیا چهار دسته است، ابراز کرد: عده‌ای در مسابقه دنیا ملعون می‌شوند؛ این افراد در عالم دنیا عقب‌گرد دارند. خداوند بشر را انسان خلق کرد اما متأسفانه برخی انسان‌ها زمانی که می‌خواهند از عالم دنیا هجرت کنند به‌صورت حیوان وارد عالم آخرت می‌شوند این دسته افراد از رحمت الهی دور بوده و ملعون هستند.

استاد حوزه علمیه به دسته دیگر اشاره کرد و ادامه داد: دسته‌ای دیگر مغبون هستند این افراد فریب‌خوردگان دنیا محسوب می‌شوند زیرا نتوانستند از عالم دنیا بهره ببرند و از فرصت‌های آن استفاده کنند. برای مثال این افراد اهل انفاق و صدقه دادن هستند اما انفاق خود را با ریا انجام می‌دهند و بلد نیستند سرمایه‌های خودشان را حفظ کنند.

وی افزود: انسان‌ها در ماه مبارک رمضان سرمایه‌های زیادی کسب می‌کنند اما باید بتوانند آن سرمایه‌ها را تا قیامت حفظ کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری درباره گروه سوم و چهارم، گفت: افرادی که در این دو گروه هستند از برندگان عالم دنیا به شمار می‌روند که دسته سوم را مغبوط نام می‌نهند این افراد اهل فلاح و رستگاری هستند آنان در کنار طاعت الله، خدمت به خلق‌الله را نیز انجام می‌دهند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اما مقام دسته چهارم از مغبوطین نیز بالاتر است افراد این دسته در انجام اعمال نیک اهل سبقت گرفتن بوده و دیگران را نیز به انجام عمل صالح تشویق می‌کنند؛ شهدا در دسته چهارم قرار دارند سردار سلیمانی نه‌تنها خود را بالا کشید بلکه موجب تحول بسیاری از انسان‌ها شد.

وی افزود: شهدا کسانی هستند که ره صدساله را یک‌شبه طی می‌کنند، دوران دفاع مقدس نام 36 هزار شهید دانش‌آموز به ثبت رسیده است آنان در مسابقه دنیا با کمترین سن بالاترین مدال را گرفتند. در مسابقه دنیا مسیر برای حرکت به‌سوی بالاترین مقام انسانیت باز است و همه انسان‌ها می‌توانند این مسیر را طی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه انسان در عالم دنیا باید مراقب توطئه و وسوسه شیطان باشد و او را به‌عنوان مربی انتخاب نکند، گفت: شیطان هدفی جز اغوا کردن انسان‌ها ندارد. بازنده واقعی در عالم دنیا کسی است که فریب شیطان را بخورد و از هدایت و رحمت الهی محروم شود. لیله‌القدر بهترین فرصت برای عاقبت‌به‌خیر شدن انسان و کسب رحمت الهی است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۴
رویکرد حوزه به عرفان و احلاق تقئیت شود.
و عرفان چیزی جز عمل به قرآن ،حلال و آرامش نیست .
0
0