۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸
کد خبر: ۶۵۱۹۲۱
تولیت مدرسه علمیه امام خمینی:

تقوا سنگر الهی است

تقوا سنگر الهی است
آیت الله صدیقی با بیان اینکه تقوا سنگر الهی است، گفت: انسان بی تقوا طعمه آتش دوزخ می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، امروز در جلسه شرح دعای 44 صحیفه سجادیه که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: در فرازی از این دعا آمده بارالها؛ ما را برای روزه‌ در این ماه بزرگ کمک کن، کمک تو اینطور باشد که به ما قدرت بدهی جوارحِ خودمان را از معصیت‌ها حفظ کنیم، و با چشم‌های خودمان به امرِ لحو و سرگرمی‌های بی‌خاصیتی سرعت نگیریم.

وی مراقبت از چشم را بسیار مهم دانست و ادامه داد: انسان باید از چشم خود مراقبت کند تا به سوی لغو سرعت نگیرد همچنین مراقبت از گوش نیز بسیار ضروری است تا انسان هر سخن لغو و باطلی را نشوند.

آیت الله صدیقی با بیان اینکه انسان در ماه مبارک رمضان باید بسیار مراقب اعضا و جوارح خود باشد تا مرتکب گناه نشود، ابراز کرد: انسان ها در این ماه مهمان خداوند متعال هستند اگر انسان در این ماه از چشم، گوش، دست، قدم و شکم خود مراقبت نکند، بازنده واقعی است.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه انسان با عمل به تکلیف است که اجر و پاداش دریافت می کند، عنوان کرد: انسان اگر براساس تکلیف عمل نکند از اعمالی که انجام می دهد هیچ بهره‌ای برای آخرت نمی برد. باید از خداوند بخواهیم عملی را انجام ندهیم مگر آن اعمال سپر از آتش جهنم باشند.

وی با تاکید بر اینکه تقوا سنگر است، گفت: انسان هرگز نباید از این سنگر الهی خارج شود چرا که در صورت خروج فرد طعمه آتش دوزخ می شود.

آیت الله صدیقی با تاکید بر اینکه روزه‌ ماه مبارک رمضان یک مراقبه‌ تمام‌عیار است، عنوان کرد: روزه ماه مبارک رمضان یک خودآگاهی و کنترل حسابگرانه نسبت به زندگی‌مان از نظرِ جوارح، اقدامات، رفت و آمد، گفتار، دیدار و غیره است.

تولیت مدرسه امام خمینی(ره) با بیان اینکه رمضان ماه حضور در محضرِ خدای متعال است، گفت: رمضان، ماه ورود به میهمانخانه‌ پروردگار است، خود میهمانی برای ما یک حضوری را می‌طلبد که خودمان را در محضر خداوند عزیز ببینیم و خدای متعال را بر خودمان حاضر و ناظر بدانیم؛ بنابراین همه اعضا و جوارح انسان در این ماه باید روزه باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
بی پروا
Romania
۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳
التماس دعا
0
0