۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۲۴
کد خبر: ۶۵۱۹۳۶
امام جمعه موقت کاشان:

اهل بیت، کریم و مظهر اسماء حسنی الهی هستند

اهل بیت، کریم و مظهر اسماء حسنی الهی هستند
حجت الاسلام اسلامی تبار با اشاره به اینکه همه اهل بیت(ع) کریم و مظهر اسماء حسنی الهی هستند، گفت: درهر زمانی به اقتضای شرایط یکی از صفات اهل بیت(ع) جلوه می کند.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار پنجشنبه شنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، با تبریک ولادت امام حسن مجتبی (ع) به برخی از اوصاف حضرت و کریم و کرامت در آینه روایات اشاره کرد و گفت: همه اهل بیت (ع) کریم و مظهر اسماء حسنی الهی هستند.

وی افزود: تنها امام حسن (ع) کریم اهل بیت نیست بلکه همه ائمه کریم هستند، اما درهر زمانی به اقتضای شرایط یکی از صفات اهل بیت (ع) جلوه می‌کند، علمی که امام صادق (ع) داشت امام حسین (ع) نیز داشت، اما شرایط برای امام صادق (ع) فراهم شد تا بعد علمی حضرت جلوه کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار ادامه داد: در زمان امام حسن (ع) نیز بُعد کریم بودن حضرت تجلی پیدا کرد در صورتی که همه اهل بیت (ع) کریم هستند و کرامت دارند.

وی کریم بودن امام حسن (ع) را مهم دانست و گفت: امام حسن مجتبی (ع) با وجود اینکه در اوج فشار و هجمه از سوی نظام، فشار از سوی مردم به دلیل صلح، عدم گرایش مردم به حضرت و همچنین عدم امنیت در خانه اما با این وجود کریم بود.

حجت الاسلام اسلامی تبار کریم بودن را بالاتر از خوش اخلاقی دانست و افزود: پیامبراکرم (ص) می‌فرماید، من مبعوث شدم تا اخلاق کریمانه را در بین مردم ترویج کنم.

وی به کریم و کرامت در آینه روایات اشاره کرد و ادامه داد: در روایات گوشه‌ای از ویژگی‌ها و علائم و نشانه‌های انسان کریم که اهل بیت (ع) نیز مظهر آن بودند اشاره شده است.

امام جمعه موقت کاشان یکی از نشانه‌های انسان کریم را خدمت بی منت به مردم دانست و اظهار داشت: امیرمومنان (ع) می‌فرماید، کریم کسی است که خدمت به مردم را وظیفه خود می‌داند و قبل از اینکه از او درخواست کمک شود کمک کند.

حجت الاسلام اسلامی تبار به لزوم تغافل و چشم پوشی از لغرش دیگران تأکید کرد و گفت: شریف‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که لغرش‌های دیگران را نادیده می‌گیرد./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات