۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
کد خبر: ۶۵۲۳۴۶
مدیر مدرسه علمیه امام حسین:

مشکلات اقتصادی نتیجه وادادگی برخی سیاسیون در برابر دشمنان است

مشکلات اقتصادی نتیجه وادادگی برخی سیاسیون در برابر دشمنان است
حجت الاسلام دهقان تبعیت از فرامین ولی فقیه را نسخه نجات بخش کشور از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: مشکلات اقتصادی نتیجه وادادگی برخی سیاسیون در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام فرهاد دهقان مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع)، شب گذشته در جلسه شرح دعای 42 صحیفه سجادی که به‌صورت مجازی برگزار شد، گفت: در فرازی از این دعا آمده بارالها؛ به‌وسیله قرآن بار سنگین گناهان را از دوش من بردار.

وی افزود: در این کلام امام سجاد(ع) می‌خواهند به ما یاد دهند که نسخه شفابخش گناهان رجوع و عمل به آیات قرآن کریم است، پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: اِنَّ هذِهِ القُلوبَ لَتَصدَاُ کَما یَصدَاُ الحَدیدُ وَ اِنَّ جِلاءَها قِراءَةُ القُرآنِ به‌راستی این قلب‌ها زنگار می‌گیرد، همان‌طور که آهن زنگار می‌گیرد، جلای قلب‌ها قرائت قرآن است.

 حجت الاسلام دهقان ادامه داد: همچنین در فراز دیگر چهره زیبای نیکوکاران را توصیف و معرفی می‌کند و می‌فرمایند: نیکوکاران کسانی هستند که برای تو شب و روز قیام به قرآن دارند؛ مقصود این کلام، قیام عملی است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اضافه کرد: این افراد به نور قرآن کریم روشن دل شده و آرزوی های واهی دنیا آنان را از عمل به آیات الهی بازنمی‌دارد و همراه در پرتوی قرآن کریم از آیات آن تبعیت و اطاعت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه سبک زندگی قرآنی متفاوت با سبک زندگی شیطانی است، گفت: اگر کسی سبک زندگی‌اش بر پایه معارف اسلام و قرآن نباشد راهی جز انتخاب سبک زندگی شیطانی و تبعیت از دستورات ابلیس ندارد.

حجت الاسلام دهقان ادامه داد: برای مثال در خانه‌ای که اعضای خانواده صبر ندارند و در آن خانواده منیت حاکم است چنین خانه‌ای به جهنمی تبدیل می‌شود که خروجی آن جز افسردگی و خمودگی چیزی نمی‌تواند به همراه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) اضافه کرد: یا در عالم سیاست اگر سیاسیون طبق نسخه‌های الهی عمل نکنند یقیناً عزت و اقتدار کشور را به باد فنا خواهند دارد؛ امروز مصداق بارز این سخن عربستان سعودی عقب‌مانده، ناتوان و مستعمره اسرائیل و آمریکا است، اگر امروز سیاستمداران غربی برای عربستان خط‌ونشان می‌کشند به دلیل وادادگی سیاسیون سعودی است.

وی افزود: فقدان ایمان قلبی و عملی در سیاست‌مداران سعودی نتیجه‌ای جز عدم اعتماد و توکل به خداوند نیست و این امر در منش و رفتار سیاستمداران سعودی کاملا مشهود است؛ کسانی که تصور می‌کنند اروپا و آمریکا حلال مشکلات هستند باید کمی به تاریخ بنگرند تا بفهمند حلال مشکلات قرآن کریم و تبعیت از فرامین رهبر انقلاب است.

حجت الاسلام دهقان اضافه کرد: اینکه یک سیاستمدار از خنده کفاری که برای نابودی و ضربه زدن به اقتصاد کشور نقشه دارند سرمست شود این سرمستی خلاف نصایح قرآن کریم و ولی‌فقیه است.

مدیر مدرسه علمیه امام حسین(ع) در پایان خاطرنشان کرد: در آیه 29 سوره فتح وظیفه همه سیاسیون در مقابل کفارِ و محاربان با اسلام به‌طور کامل و واضح بیان‌شده است، افرادی که غیر از این عمل کنند عقلا، عرفا و شرعاً باید پاسخگو باشند. زیرا نتیجه عمل نکردن آن‌ها به این نسخه حکیمانه چیزی جز عقب‌ماندگی، مشکلات اقتصادی و خدشه‌دار شدن امنیت مؤمنان و مسلمانان نخواهد بود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات