۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
کد خبر: ۶۵۲۴۰۷
امام جمعه موقت کاشان:

همه به شفاعت اهل بیت نیاز دارند

همه به شفاعت اهل بیت نیاز دارند
حجت الاسلام اسلامی تبار با بیان اینکه در قیامت همه به شفاعت اهل بیت نیاز دارند، گفت: با وجود انجام واجبات و ترک محرمات نیازمند فضل و رحمت خداوند و شفاعت اهل بیت هستیم.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام محمدرضا اسلامی تبار دوشنبه شب در محفل انس با قرآن که در مسجد آیت الله رضوی کاشانی برگزار شد، گفت: موضوع معاد یکی از موضوعاتی است که به صورت مبسوط در قرآن مطرح شده است.

وی افزود: حدود یک سوم قرآن که بالغ برحدود دو هزار آیه را شامل می‌شود خداوند در رابطه با موضوع مهم معاد در قرآن سخن گفته است.

حجت الاسلام اسلامی تبار گفت: بهشت از آن کسانی است که در اوج هستند و جهنم برای کسانی است که در اعماق دره ذلت و خواری قرار دارند.

وی به اهمیت نماز در دین اسلام اشاره کرد و گفت: کسانی که به معنای واقعی مصلین باشند بهشتی هستند، چرا که خداوند در قرآن می‌فرماید، «إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَىٰ عَنِ الْفَحْشَاءِ وَالْمُنْکَرِ» اقامه نماز و یاد خدا انسان را از گناه دور می‌کند.

امام جمعه موقت کاشان با بیان اینکه در قیامت همه به شفاعت اهل بیت (ع) نیاز دارند، افزود: انسان با وجود انجام واجبات و ترک محرمات برای رسیدن بهشت نیازمند فضل و رحمت خداوند و شفاعت اهل بیت (ع) است.

حجت الاسلام اسلامی تبار حضور قلب و خضوع و خشوع و احترام به نماز را در پذیرش نماز موثر دانست و گفت: نماز واقعی یکی از راه‌های کنترل شهوات است، از این رو نماز را نباید ضایع کرد، چرا که اگر نماز ضایع شود راه برای هرگناهی باز خواهد شد.

وی با بیان اینکه شیطان همواره از انسان مومنی که از نماز خود حفاظت کند در هراس است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید، «فَوَیْلٌ لِلْمُصَلِّینَ» مصلین واقعی کسانی هستند که اهل نماز واقعی باشند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات