۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۶۵۲۴۰۸
در سه مقطع عمومی، عالی و تخصصی؛

موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن طلبه می‌پذیرد

موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن طلبه می‌پذیرد
موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن (ع)، برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ در سه مقطع عمومی، عالی و تخصصی طلبه می‌پذیرد.

سرکار خانم فاضله، زهرا یوسفی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: موسسه آموزش عالی حوزوی قاسم بن الحسن(ع)، تحت اشراف تولیت محترم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدباقر علم الهدی, برای سال تحصیلی 1399-1400 از میان متقاضیان و علاقه‌مندان واجد شرایط در سه مقطع عمومی، عالی و تخصصی طلبه می‌پذیرد.

وی ظرفیت پذیرش در سطح دو را 35 نفر بیان کرد و ادامه داد: متقاضیان دارای مدرک دیپلم و بالاتر با حداکثر سن ۴۰ سال یعنی متولدین 1359 به بعد, می‌توانند در مقطع عمومی اقدام به ثبت‌نام کنند؛ لازم به ذکر است پذیرش در مقطع عمومی بدون آزمون بوده و سنجش علمی و اخلاقی افراد از طریق معدل کل و مصاحبه حضوری صورت می‌پذیرد. گفتنی است حافظان قرآن کریم و دارندگان مدرک کارشناسی به‌تناسب از تخفیف سنی تا ۵ سال برخوردار می‌شوند.

یوسفی با اشاره به اینکه در مقطع عالی چهار گرایش ارائه خواهد شد، ابراز کرد: مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) در سطح کارشناسی ارشد برای سال تحصیلی آینده در چهار گرایش تفسیر و علوم قرآن، کلام اسلامی، تربیت دینی کودک و نوجوان و مشاوره خانواده با رویکرد اسلامی طلبه می‌پذیرد که ظرفیت پذیرش در هر گرایش 20 نفر خواهد بود.

مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) ادامه داد: داشتن دانشنامه سطح دو یا کارشناسی دانشگاه امام صادق(ع)، مدرسه عالی شهید مطهری (ره) و جامعه المصطفی(ص) در رشته‌های همسو با معدل حداقل ۱۴ از شرایط مهم پذیرش در این سطح خواهد بود.

وی افزود: گفتنی است حافظان قرآن کریم، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، دارا بودن معدل کل ۱۷ یا بالاتر در سطح دو، دارنده دو مقاله علمی، پژوهشی درزمینهٔ علوم حوزوی، دارندگان دانشنامه سطح سه برای تحصیل در رشته دیگر معاف از آزمون خواهند بود.

یوسفی با اشاره به اینکه مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) در سطح چهار یا همان دکتری با دو گرایش تفسیر تطبیقی و کلام اسلامی در خدمت طلاب خواهد بود، گفت: در هر گرایش 10 طلبه پذیرش می‌شود و شرایط پذیرش شامل داشتن دانشنامه سطح سه در گرایش مرتبط و قبولی در آزمون کتبی و مصاحبه علمی است البته دارندگان سوابق پژوهشی، آموزشی، اجرایی، خانواده محترم شهدا و ایثارگران از امتیازاتی برخوردار می‌باشند.

مدیر مدرسه علمیه قاسم بن الحسن(ع) درباره مزایای تحصیل در این مدرسه علمیه خاطرنشان کرد: دسترسی به کتابخانه تخصصی موسسه حضرت قاسم بن الحسن(ع)، نزدیکی به مرکز ورزشی، استفاده طلاب از مهدکودک، نزدیکی به خیابان‌های اصلی و وسایل حمل‌ونقل عمومی و مترو و دسترسی به درمانگاه تخصصی این موسسه ازجمله امتیازات تحصیل در این مدرسه علمیه به شمار می‌رود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات