۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۶۵۲۵۵۹
در ساختمان مرکزی جامعه المصطفی صورت گرفت؛

دیدار اعضای گروه‌های حوزوی مبارزه با کرونا با رییس جامعةالمصطفی

دیدار اعضای گروه‌های حوزوی مبارزه با کرونا با رییس جامعةالمصطفی
جمعی از اعضای گروه‌های حوزوی مبارزه با کرونا، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با رییس جامعةالمصطفی دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، جمعی از اعضای گروه‌های حوزوی مبارزه با کرونا، با حضور در سازمان مرکزی جامعةالمصطفی، با رئیس جامعةالمصطفی دیدار کردند.

در این دیدار، که برخی از معاونان و مدیران جامعةالمصطفی نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی ضمن عرض خیرمقدم به مهمانان، با آرزوی قبولی طاعات و عبادات در ماه ضیافت الهی و گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، تصریح کرد: این بیماری حوادث مهمی در ایران و عالم رقم زده است.

وی با بیان اینکه یکی از جلوه‌های مهمی فرهنگ دینی و ایمانی در جامعه ما بروز حرکت‌های جهادی مردمی و داوطلبانه بود، اظهار داشت: امروز نیز کمک‌های مؤمنانه، تجلی درخشانی از روح ایمانی است که در جامعه وجود دارد.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به پیشگامی مردم در این عرصه‌ها، اظهار داشت: همانند بسیاری از صحنه‌های انقلاب اسلامی، در این زمینه هم مردم پا به عرصه گذاشتند و کمک به بیماران، پرستاری از آنان، تأمین اقلام بهداشتی و مواردی از این دست مشکلات را مرتفع ساختند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی ضمن تشکر از افرادی که در این زمینه کوشیدند، خاطرنشان ساخت: پیشگامی روحانیت و حوزه‌های علمیه در این عرصه، چشمگیر و موجب افتخار و امتنان است. همراهی با مردم و تلاش به منظور رفع مشکلات آنان، جزو رسالت‌های روحانیت به شمار می‌رود.

وی اظهار امیدواری کرد که این فرهنگ روز به روز در جامعه تقویت شود و ثبت و ضبط این واقعیت‌های درخشان، جهت توسعه این فرهنگ در سطح عالم را لازم دانست.

رئیس جامعةالمصطفی با اشاره به ویژگی بین‌المللی بودن المصطفی، یکی از رسالت‌‌های المصطفی را ترویج چنین فرهنگ‌هایی بین طلاب غیرایرانی و کشورهای دیگر برشمرد و حضور طلاب غیرایرانی را در این عرصه ارج نهاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی با آرزوی دوام روحیه یاری همنوعان و نیازمندان در جامعه، گفت: بی‌شک، به این فرهنگ در قالب‌های دیگر نیاز خواهیم داشت و در آینده نیز در عرصه‌های مختلف بروز و ظهور خواهد یافت.

رئیس جامعةالمصطفی در ادامه بیان کرد: مسئله ابتلا، از قوانین الهی و قانون خلقت است. خدا این واقعیت را در عالم قرار داده است که پیوسته در معرض این ابتلائات باشیم. همواره سختی و گشایش که از مشیت الهی سرچشمه می‌گیرد، برای بشر رخ می‌دهد. پس نباید این گونه مسائل را غیرطبیعی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی ادامه داد: خداوند این گونه ابتلائات را برای بشر پیش می‌آورد و بدین ترتیب، ضعف و ناتوانی بشر بیش از پیش مشخص می‌شود. نظامات اجتماعی مدعی دنیای امروز، در زمینه اداره جامعه بشری در برابر این بیماری ضعف زیادی از خود نشان دادند و کاملاً مشخص شد که بسیار ناتوان‌تر از ادعاهای خویش هستند.

رئیس جامعةالمصطفی افزود: حضور همدلانه مردم در کنار یکدیگر، در چنین فرصت‌هایی خود را نشان می‌دهد. شاید در روزهای نخستین، که روحانیون برای کمک به آسیب‌دیدگان بیماری و کادر درمان اعلام آمادگی کردند، برخی ناباورانه به این اخبار گوش فرامی‌دادند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تصریح نمود: دلسوزی برای مردم و همراهی با آنان در مشکلات مختلف، از رسالت‌های روحانیون است و الحمدلله روحانیت در این عرصه جزو پیشگامان بودند.

وی بر حفظ چنین ارزش‌هایی تأکید ورزید و اظهار داشت: این امور سبب شد همگان بدانند این روحیه در حوزه علمیه وجود دارد و این حرکت، به خوبی گسترده شده است و در شهرهای مختلف و حتی در کشورهای دیگر نشان داده می‌شود.

رئیس جامعةالمصطفی گفت: در سال‌های اخیر مسائلی مانند سیل، زلزله و... هم بود که روحانیون همگام با مردم، روحیه سازندگی خود را نشان دادند. جامعةالمصطفی آمادگی دارد از این تجارب استفاده و آن را به اقصی نقاط جهان منتقل نماید.

حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر عباسی تصریح کرد: آینده حوزه علمیه، حفظ حوزه انقلابی و پیوند آن با اندیشه انقلاب اسلامی، در گرو حضور شما در عرصه‌های گوناگون است؛ بنابراین، حفظ چنین تشکل‌هایی ضرورت دارد و مسئولان هم لازم است با حرکت‌های حوزوی و مردمی همکاری نمایند.

گفتنی است مهمانان نیز گزارشی از فعالیت‌های انجام‌شده ارائه کردند که برخی از این موارد عبارت بود از: قدردانی از کادر درمان، عیادت از بیماران، آموزش روش‌های پیشگیری از بیماری‌های عفونی به اعضای گروه، حضور در بیمارستان‌ها و توزیع اقلام تقویت‌کننده سیستم ایمنی بین کادر درمان و کمک به تقویت روحی و جسمی آنان، شناسایی بیماران نیازمند و کمک به آنان در تأمین هزینه‌های درمان، برگزاری برنامه‌های فرهنگی در بیمارستان‌ها.

آنان همچنین تأکید کردند که حضور روحانیون در این عرصه، ضمن بالندگی روحیه همیاری در جامعه، موجب برطرف‌سازی کمبود نیروی انسانی مورد نیاز شد./1324/د102/ب1

مصطفی رستمی
ارسال نظرات