۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۶
کد خبر: ۶۵۲۶۱۰

بیانيه حجت الاسلام والمسلمین مبلغی به مناسبت روز جهانی نیایش

بیانيه حجت الاسلام والمسلمین مبلغی به مناسبت روز جهانی نیایش
نماینده مجلس خبرگان رهبری به مناسبت انتخاب روز نیایش به درگاه الهی به نفع انسانیت بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری رسا در خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغي، نماینده مجلس خبرگان رهبری به مناسبت روز  نيايش به درگاه خداوند به نفع انسانيت، بيانيه ای صادر کرد.

حجت الاسلام والمسالمین مبلغی در این بیانیه افزوده است: اين اقدام مي تواند صفوف اتباع ادیان را به یکدیگر نزدیک نماید و آنها را در کنار هم قرار دهد تا یک صدا با خدای جهان برای از بین بردن ویروس منحوس کرونا راز و نیاز كنند.

در این بیانیه آمده است: شخصیت ها و مراکز بزرگ اسلامی، مسیحی و ادیانی در جهان، روز پنجشنبه ١٤ ماه می (مصادف  با بیستم رمضان و بیست و پنجم اردیبهشت) را به عنوان  روز نیایش  به درگاه خداوند به نفع انسانیت اعلام کرده و اختصاص داده اند.

وی در این بیانیه افزوده است: این جانب پیش تر اختصاص چنین روزی را برای نیایش اديان در سطح جهان به شورای رهبران ادیان جهانى پیشنهاد داده بودم و خدای را شاکرم که آن پیشنهاد اکنون به بار نشسته است و به یک حرکت جهانی با  درون مایه معنوی و نیایشی  بدل شده است و می رود تا صفوف اتباع ادیان را به یکدیگر نزدیک نماید و آنها را در کنار هم در پیشگاه خداوند قرار دهد.

در بیانیه حجت الاسلام والمسلمین مبلغی به مناسب روز دعا آمده است: این کنار هم آیی مؤمنانه و یاری خواهی مشترک از خدای جهان برای از بین بردن ویروس منحوس کرونا گویای گوهر راز و نیاز به درگاه پروردگار هستی بخش است و با درونمایه نیایش اسلامی و زبان فراخ نگر قرآنی و روایی مطابقتی تام و تمام دارد.

در ادامه این بیانیه افزوده شده است: ما نیز در این روز، همراه با همه ادیان  دست در دست دین مداران و خداپیشگان در سرتاسر گیتی، به نيايش روى مي آوريم تا خدای ناس را (به تعبیر قرآن) برای نجات خانواده خدا(به تعبیر حدیث) در فراخنای زمین خدا (به تعبیر قرآن) از این بیماری  فرا بخوانیم.

در این بیانیه آمده است: آنچه این روز اختصاص یافته به دعا را برای جامعه اسلامی، اهمیتی مضاعف می بخشد قرار گرفتن آن در ماه رمضان، به ویژه  در میانه شب های پرارج قدر، است. به باور این جانب این فرصت گویای امکانی ارزشمند برای دعا، هم از حیث تقویم معنوی اسلامی و هم به لحاظ گسترش همدلی مومنانه میان همه خداپرستان و ایمان باوران در سراسر گیتی، است.

گفتني است؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مبلغي 25 فروردين امسال در نامه ای به شورای ادیان جهانی پیشنهاد داد: اين شورا، یک روز را به عنوان روز جهانی دعا در پیشگاه خداوند برای درخواست برطرف شدن و به پایان آمدن  بیماری جهانی کرونا اعلام کند و در این روز همه اتباع ادیان مختلف در پیشگاه خداوند دعا کنند./9451/د102/ب1

ابراهیم بهروج
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
اللّهُمَّ العَن قَتَلَةَ اَمیرَالمومنینَ
0
0