۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
کد خبر: ۶۵۲۶۳۸
منبرهای مجازی؛

انقلابی با تمام وجود در مسیر ارزش ها می ایستد و برای نظام هزینه می دهد

انقلابی با تمام وجود در مسیر ارزش ها می ایستد و برای نظام هزینه می دهد
استاد درس خارج حوزه علمیه قم تاکید کرد که فرد و نهاد انقلابی با همه وجود خود در مسیر ارزش ها و انقلاب می ایستد و برای آن هزینه می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید احمد خاتمی در ویژه برنامه منبرهای مجازی خبرگزاری رسا به تبیین مهم ترین شاخص ها و ویژگی های انقلابی گری پرداخت.

وی پایبندی به ارزش های دینی و انقلابی را مهم ترین شاخصه انقلابیون می داند و رمز تاکید و تصریح چند باره رهبر معظم انقلاب بر لزوم انقلابی ماندن را اهمیت فوق العاده این بحث می داند.

به باور آیت الله خاتمی انقلابی کسی است که در این مسیر از همه چیز خود می گذرد، پای ارزش ها می ایستد و برای نظام و آرمان های آن هزینه می دهد.

بخش پایانی سخنان عضو هیات رییسه مجلس خبرگان رهبری در ویژه برنامه منبرهای مجازی سرویس حوزه و روحانیت تقدیم مخاطبان و علاقه مندان می شود.

بسم الله الرحمن الرحیم

انقلابی گری چیست؟ از ویژگی های مقام معظم رهبری فرهنگ سازی با واژه هاست؛ گاه یک واژه یک فرهنگ را سامان می دهد، رهبر معظم انقلاب در چند سال اخیر روی کلید واژه «انقلابی» تاکید خاص داشتند، از حوزه شروع کردند، در دیداری که نمایندگان طلاب و فضلای حوزه با ایشان داشتند فرمودند "حوزه باید انقلابی بماند"، نهادهای دیگر خدمت ایشان رفتند و مجدد حضرت آقا روی انقلابی گری تاکید کردند.

در مراسم بزرگداشت امام راحل، منشور انقلابی گری را مطرح کردند، بحمدلله ایشان به خوبی این بحث را تبیین کردند؛ در اینجا ما باید روی چند محور در انقلابی گری تاکید داشته باشیم.

محور اول در این عرصه، مساله ارزش های الهی و پای ارزش ها ایستادن است؛ انقلابی فرد و نهادی است که پای ارزش ها بایستد و مقاومت کند، حوزه انقلابی چنین حوزه ای است، دستگاه قضایی انقلابی چنین دستگاه قضایی است و همین طور نهادهای دیگری که آقا فرمودند.

دومین ویژگی انقلابی گری دلدادگی به نظام اسلامی است؛ نظام اسلامی ارزان به دست نیامده، رنج های فراوان کشیده شده، خون های بسیار پایش ریخته شده است، در این حکومت سیاه 57 ساله، حاکمانی جبار سرکار آمدند، در مقابل اینها مدرس ها ایستادند، مقاومت کردند و به شهادت رسیدند، امام راحل عظیم الشان از همه هستی خود مایه گذاشت؛ زندان ها، تبعیدها، آوارگی ها و شهادت ها صورت پذیرفت تا این نظام اسلامی شکل گرفت.

این نظام اسلامی امانت است دست ما، این نظام را آسان بدست نیاورده ایم «ثم جعلناکم خلائف فی الارض» انقلابی گری آن است که دلداده نظام و انقلاب اسلامی باشیم و تمام هستی مان را برای پاسداری از کیان نظام اسلامی بگذاریم.

سومین شاخصه و بعد انقلابی گری نفرت از استکبار است، همان که قرآن نامش را طاغوت می گذارد، نفرت از استکبار که امروز جلوه برجسته طاغوت است از ویژگی های برجسته انقلاب اسلامی است.

سخن این است حتی با آنها که رابطه هم داریم مرزمان را باید حفظ کنیم؛ توضیح آن که ما با کشورهایی جنایت کار مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی رابطه نداریم و به حق هم رابطه نداریم؛ اما سخن این است که حتی با آنها که رابطه هم داریم مرز اعتقادی مان را باید حفظ کنیم. «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ» این یعنی نفرت از طاغوت.

چهارمین ویژگی ولایت مداری است، "و امالاحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواة احادیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجة الله علیهم" اینها شاخص های اصلی انقلابی بودن است.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته

حسین عجمی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
سالروز شهادت مولا علی علیه السلام را تسلیت عرض می کنم
1
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
حضرت آقای خاتمی شما خودتان چند تا سیلی خوردید واسه انقلاب
0
0