۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۶۵۲۷۷۳
آیت‌الله جاودان:

علم‌آموزی بالاترین عبادت شب قدر است

علم‌آموزی بالاترین عبادت شب قدر است
آیت‌الله جاودان با بیان اینکه علم‌آموزی بالاترین عبادت شب قدر است، گفت: انسان با کسب علم مفید از گمراهی و جهالت نجات می‌یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدعلی جاودان استاد حوزه علمیه، سحرگاه امروز در مراسم احیای شب 21 ماه مبارک رمضان که در مجموعه شهدای هفتم تیر برگزار شد، گفت: عبادت در شب قدر برابر با هزار ماه است.

وی افزود: انسان زمانی که می‌میرد دستش از عالم دنیا کوتاه می‌شود و دیگر نمی‌تواند عمل خیری در عالم دنیا انجام دهد برای همین پس از مرگ حتی به یک صلوات نیز نیازمند می‌شود و امیدوار است که دیگران به نیابت از او عمل خیر انجام دهند.

آیت‌الله جاودان با بیان اینکه انسان با درک شب قدر می‌تواند بهترین سودها را کسب کند، اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به مردان می‌فرماید: مراقب چشم‌های خوب باشید و تیز نگاه نکنید چنانچه بر این طاعت استوار باشید چشمتان عجایب عالم را خواهد دید.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: به‌هیچ‌عنوان عجایب و زیبایی‌های عالم غیب با عجایب و زیبایی‌های عالم دنیا قابل قیاس نیست و هرگز انسان در عالم دنیا نمی‌تواند نعمات آخرت را در ذهن تصور کند.

وی با اشاره به اینکه همه چشم‌ها در قیامت گریان است، اظهار داشت: تنها سه چشم در روز قیامت گریان نیست، نخست آن چشمی که در برابر گناه بسته باشد، دیگر آن چشمی که در طاعت الهی بیداری بکشد و آخر آن چشمی که برای مصیبت و مظلومیت امام حسین(ع) گریه کند.

آیت‌الله جاودان با تأکید بر اینکه خداوند متعال توابین را دوست دارد، ابراز کرد: اگر خداوند توبه‌کنندگان را دوست دارد به‌طورقطع دعای آنان را مستجاب می‌کند؛ امشب همه باید از خداوند بخواهیم بهترین تقدیرها همراه با عافیت را برایمان رقم بزند.

استاد حوزه علمیه گفت: طرح کسانی که بعد از پیامبر اکرم(ص) بر مسند خلافت نشستند این بود که کتاب الله و احکام الهی را حذف کنند تا مطالبی که از پیامبر اکرم(ص) در دست مردم بود اثری باقی نماند برای همین در دوران خلیفه سوم قرآن‌ها را جمع‌آوری و در دیگ آب جوش جوشاندند با همه این اقدامات نتوانستند به اهداف خودشان دست یابند.

وی افزود: زیرا خلاصه احکام الهی در قرآن کریم وجود داشت و مردم نیز شاهد عمل کردن پیامبر اکرم(ص) به آن احکام بودند برای همین دشمنان نتوانستند این احکام را نابود کنند؛ امام علی(ع) نیز از این احکام حفاظت کردند.

آیت‌الله جاودان در پایان با بیان اینکه بزرگ‌ترین عملی که در شب قدر بسیار فضیلت دارد علم‌آموزی است، خاطرنشان کرد: مسلمانان پس از پیامبر اکرم(ص) اهل قرائت قرآن کریم بودند اما نمی‌فهمیدند چه می‌خوانند برای همین بر سر احکام الهی اختلاف پیدا می‌کردند؛ خداوند امام معصوم را منصوب کرد تا این اختلافات رفع شود./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
-
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۹
حاج آقا جاودان محفوظ باشید
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
0
0