۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۶۵۲۷۸۱
هادی العامری:

الحشد الشعبی فقط به دستور مرجعیت منحل می شود

الحشد الشعبی فقط به دستور مرجعیت منحل می شود
رییس ائتلاف فتح عراق گفت: تنها به دستور مرجعیت و هرگاه که مرجعیت بخواهد، الحشد الشعبی منحل خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه خبری المعلومه، حامد الموسوی، نماینده ائتلاف فتح در پارلمان عراق از جزئیات دیدار هادی عامری، رئیس سازمان بدر با شیخ مهدی الکربلائی، نماینده مرجعیت عراق در الحشدالشعبی، پرده برداشت.

وی اعلام کرد: عامری در دیدار با نماینده مرجعیت عراق در الحشدالشعبی پیشنهاد مرجعیت برای ریاست الحشد الشعبی را نپذیرفت.

الموسوی افزود: این دیدار به درخواست شیخ عبدالمهدی الکربلائی برگزار شده است و وی در آن به عامری پیشنهاد داده است که ریاست سازمان الحشدالشعبی را بر عهده گیرد، اما وی نپذیرفته است و این دیدار بدین معنا بوده است که الحشدالشعبی نیرویی واحد است.

عامری در این دیدار به نماینده مرجعیت گفته است که تنها به دستور مرجعیت و هرگاه که مرجعیت بخواهد، الحشدالشعبی منحل خواهد شد.

نماینده ائتلاف فتح در پایان تاکید کرد که مرجعیت دینی هرگز نمی‌خواهد قدرت الحشدالشعبی را تضعیف کند؛ چراکه آن نیروی بازدارند عراق است و این آمریکاست که می‌خواهد نیروی الحشدالشعبی را هدف قرار دهد.

دفتر آیت‌الله سیستانی، مرجع شیعیان عراق همواره از نیرو‌های الحشدالشعبی حمایت و حمله آمریکا به مواضع الحشدالشعبی را شدیدا محکوم کرده است و آن را نقض حاکمیت عراق دانسته اند.

پس از اینکه تجاوزات نیرو‌های ائتلاف علیه مواضع محور مقاومت در عراق شدت یافت و در دی ماه سال گذشته آمریکا سردار سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه و ابو مهدی المهندس، نائب رئیس الحشدالشعبی را در نزدیکی فرودگاه بغداد هدف قرار داد، پارلمان عراق طرح خروج نیرو‌های بیگانه از کشور را تصویب و ائتلاف بین المللی مجبور به عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود شد.

کارشناسان امنیتی خروج آمریکا از برخی پایگاه‌های خود در عراق را بازچینش این نیرو‌ها دانسته و افزایش حملات هسته‌های خاموش تروریست‌های داعش در هفته‌های اخیر را به درخواست و حمایت آمریکا دانسته اند تا واشنگتن بتواند ضمن تضعیف گروه‌های مقاومت، بهانه‌ای برای ماندن در عراق پیدا کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

ارسال نظرات