۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۶۵۲۷۸۳
رییس علمای صور لبنان:

سلاح مقاومت ضامن حفاظت از لبنان است

سلاح مقاومت ضامن حفاظت از لبنان است
رییس علمای صور لبنان بیان کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی پس از مشاهده قدرت سلاح مقاومت مجبور به عقب نشینی از خاک لبنان شد.

به گزارش بین الملل خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی یاسین رییس علمای صور لبنان در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به سالروز نکبت در فلسطین خاطرنشان کرد که در چنین روزی حقوق ملت فلسطین به دست اشغالگران غربی نادیده گرفته و پایمال شد.

وی سلاح مقاومت را ضامن حفاظت از لبنان در مقابل رژیم اشغالگر و طماع صهیونیستی دانست و تصریح کرد که اسرائیل پس از آن که قدرت و توانایی مردم لبنان و سلاح جبهه مقاومت را دید، مجبور به خروج از این کشور شد، بنابراین با استفاده از سلاح مقاومت باید در برابر توطئه های اسرائیلی و آمریکایی علیه لبنان و منطقه ایستاد.

رییس علمای صور در بخش دیگر سخنان خود خواستار مقابله جدی دولت لبنان با ویروس منحوس کرونا شد و اظهار داشت که ویروس بعدی، ویرس فساد و مفسدان است که دولت در این  زمینه نیز باید اقدامات لازم را انجام دهد.

وی در پاسخ به کسانی که خواستار بسته شدن نقاط مرزی لبنان و سوریه هستند، گفت: تبادلات اقتصادی لبنان و سوریه به نفع دو کشور است بنابراین، باید مرزها این دو کشور در زمینه های اقتصادی باز باشند.

شایان ذکر است که روز نکبت، نامی است که فلسطینیان و حامیان آنان برای اشاره به سالگرد بیرون راندن صد‌ها هزار فلسطینی و استقلالاسرائیل در ۲۴ اردیبهشت ۱۳۲۷ برابر با ۱۴ مه ۱۹۴۸ میلادی استفاده کرده و در آن روز عزا می‌گیرند.

در سال ۱۳۸۷ و شصتمین سالگرد این روز بان کی مون در گفت وگوی تلفنی با محمود عباس با فلسطینیان به خاطر مشکلاتی که پس از تأسیس اسرائیل برایشان پیش آمده همدردی کرده و از واژه روز نکبت استفاده کرد. این مسئله اعتراض نماینده اسرائیل در سازمان ملل را در پی داشت. البته وی هفته قبل با نخست‌وزیر اسرائیل نیز گفتگو و تأسیس اسرائیل را تبریک گفته بود.

در طول جنگ فلسطین ۱۹۴۸، حدود ۷۰۰ هزار فلسطینی فرار کرده یا اخراج شدند و صد‌ها شهر و روستا خالی از جمعیت و یا تخریب گردید. آواره گان فلسطینی و فرزندانشان چندین میلیون نفر بودند که در مناطقی، چون اردن (۲ میلیون نفر)،  لبنان (۴۲۷,۰۵۷ هزار نفر)،  سوریه (۴۷۷,۷۰۰ هزار نفر)،  کرانه باختری (۷۸۸,۱۰۸) و نوار غزه (۱.۱ میلیون نفر) و همچنین اسرائیل (یک چهارم میلیون نفر) تقسیم شدند. این جابجایی و پراکندگی مردم فلسطین با عنوان النکبة در عربی و به معنی فاجعه شناخته شد.

به طور کلی روز نکبت، به روز ۱۵ مه گفته می‌شود که بر اساس تقویم میلادی روز قبل آن، روز استقلال اسرائیل است. از این رو برخی شهروندان عرب در اسرائیل روز نکبت را همزمان با روز استقلال این رژیم بزرگ می‌دارند. در حالی که به دلیل تفاوت تقویم‌های عبری و میلادی، این دو روز تنها هر ۱۹ سال یکبار باهم همزمان می‌شوند.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مضعفی
Iran, Islamic Republic of
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۷
ارسال خبرهایی از علمای بینان و دانشمندان شیعی در رسا نشانه تحولات در خبرنگازی بین المللی رسا است. موفق باید در راه اعتلای اسلام انقلابی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۷
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
0
0