۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۴
کد خبر: ۶۵۲۷۸۴
آیت الله تحریری:

پذیرش ولایت امیرمومنان بالاترین رضایت الهی است

پذیرش ولایت امیرمومنان بالاترین رضایت الهی است
آیت الله تحریری پذیرش ولایت امیرمومنان علی(ع) را بالاترین رضایت الهی دانست و گفت: پناه بردن به ولایت تنها راه رهایی از نفوذ و تسلط ابلیس است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان با قرائت بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ اجْعَلْ لی فیهِ الى مَرْضاتِکَ دلیلاً ولا تَجْعَل للشّیْطان فیهِ علیّ سَبیلاً واجْعَلِ الجَنّةِ لی منْزِلاً ومَقیلاً یا قاضی حَوائِجَ الطّالِبین، گفت: خدایا قرار بده برایم در آن به سوى خوشنودىهایت راهنمایى و قرار مده شیطان را در آن بر من راهى وقرار بده بهشت را برایم منزل وآسایـشگاه اى برآورنده حاجتهاى جویندگان.

وی بیان داشت: روز بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان سالروز شهادت بزرگ‌ترین وصی پیامبر الهی امیرمومنان علی(ع) است که با ضربت خوردنش حضرت جبرئیل ندا داد ارکان هدایت فروریخت.

آیت‌الله تحریری ادامه داد: امیرمومنان علی(ع) شخصیت بسیار بزرگی است که پیامبر اکرم(ص) درباره ایشان فرمودند: یا علی خدا را کسی نشناخت جز من و تو، و کسی مرا نشناخت جز خداوند تو، و تو را کسی نشناخت جز خداوند و من؛ بنابراین در ایام لیالی باید بیشتر به شخصیت ایشان توجه داشته باشیم.

تولیت مدرسه علمیه مروی با اشاره به اینکه در شب قدر مقدرات و سرنوشت انسان توسط خداوند متعال رقم می‌خورد، ابراز کرد: نوع این مقدرات به‌قرار گرفتن انسان در مسیر سعادت و شقاوت بستگی دارد برای همین در دعای روز بیست و یکم از خداوند متعال چنین درخواست می‌کنیم، بارالها؛ مرا راهنمایی کن به انجام کارهایی که رضایت تو در آن است.

وی با تأکید بر اینکه انسان همواره به راهنمایی و هدایت الهی نیازمند است، اظهار داشت: اگر خداوند انسان را دستگیری نکند در عالم متلاطم دنیا همواره در حالت حیرت قرار می‌گیرد، همین‌که توفیق سرسپردگی به امیرمومنان علی(ع) و پذیرش ولایت آن حضرت را پیدا کردیم این امر بالاترین رضایت است منتهی باید قدر این ارتباط را بدانیم.

آیت‌الله تحریری بابیان اینکه ابلیس همواره در تلاش است تا بر انسان تسلط پیدا کند، گفت: لذا در این روز از خداوند می‌خواهیم، بارالها؛ راهی برای تسلط شیطان بر من قرار مده و راه او را به روی من ببند، ابلیس ابتدا می‌خواهد بر انسان تسلط پیدا کند و ایمان را از او بگیرد تا بتواند آدمی را از مرکز ولایت امیرمومنان علی(ع) و اهل‌بیت(ع) دور سازد؛ همه این امور از نشانه‌های نفوذ شیطان است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: انسان به هر میزان از وادی ولایت امیرمومنان علی(ع) دور شود باید بداند به همان مقدار شیطان در وجود او نفوذ کرده است، ابلیس ابتدا از طریق وسوسه وارد می‌شود، انسان باید راه نفوذ و وسوسه ابلیس را ببندد و این نمی‌شود مگر با پناه بردن به ذات اقدس اله.

وی با تأکید بر اینکه اولیای الهی دلسوز و ناظر بر حالات و رفتار انسان هستند، اظهار داشت: اگر اولیای الهی به‌طور خاص از انسان محافظت کنند قطعاً وساوس شیطان بخصوص در این ایام و دورانی که وسوسه‌های گوناگون انحرافی از اطراف‌واکناف به‌وسیله ابزارهای ارتباط‌جمعی به‌سوی انسان هجوم می‌آورد نمی‌توان به انسان آسیب برساند بنابراین انسان همواره باید خودش را در پناه خداوند قرار دهد تا بتواند جایگاه سعادت ابدی را از همین دنیا رقم بزند.

آیت‌الله تحریری خاطرنشان کرد: در این دعا درخواست می‌کنیم، بارالها؛ بهشت را برای من قرارگاه قرار ده، انسان همیشه باید احساس خطر کند و همواره باید با خداوند متعال و اولیای الهی مرتبط باشد تا اینکه هنگام مرگ به انسان تضمین کنند که او در مسیر حق قرار داشته است./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
-
۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
مثل همیشه عالی
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۵
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۲:۲۸
اللّهمَّ العَن قَتلَة اَميرَالمُومِنين(علیه السلام)
0
0