۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۶۵۲۷۹۴
آیت الله امامی کاشانی:

امیرمؤمنان باب رحمت الهی است

امیرمؤمنان باب رحمت الهی است
امام جمعه موقت تهران با بیان این که امیرمؤمنان باب رحمت الهی است، گفت: امیرمؤمنان و اهل بیت(ع) محور معارف اسلام و حقیقت توحید، نبوت و ولایت هستند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله محمد امامی کاشانی امام جمعه موقت تهران امروز در سخنان آدینه ای خود با تسلیت شهادت امیرمؤمنان علی(ع) گفت: منزلت و جایگاه حضرت در نظام اسلام و خلقت مانند میله ای در وسط سنگ آسیاب است که اگر این میله نباشد کار بی نتیجه می ماند.

وی افزود: نظام خلقت بدون انسان کامل و حجت خدا نتیجه ای ندارد که نخستین امام امیرمؤمنان و آخرین آن امام زمان(عج) است و اهل بیت(ع) محور معارف اسلام و حقیقت توحید، نبوت و ولایت هستند و نظام خلقت دور این بزرگواران می چرخد.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که معارف عالم خلقت از دامن امام به عالم بشریت سرازیر است، اظهار داشت: هیچکس نمی تواند به مقام بلند اهل بیت(ع) دست پیداکند و باید بدانیم که امیرمؤمنان و اهل بیت(ع) قطب عالم هستی هستند.

وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) ادامه داد: حضرت فرمودند خداوند رضای خود را در طاعت انسان پنهان کرده و انسان باید به طاعت الهی در همه امور اهمیت دهد و از دستورات خدا سرپیچی نکند، از این رو هیچگاه نباید کارهای خیر و طاعت الهی را دست کم بگیریم.

آیت الله امام کاشانی ابراز داشت: امیرمؤمنان در ادامه فرمودند خداوند متعال غضب خود را در انجام معصیت پنهان کرده است، از این رو حتما باید از گناهان دوری کرد تا مبتلای به غضب الهی نشویم، گناه انسان را بی اعتقاد کرده و از خدا دور می کند.

وی با تأکید بر دوری از گناه و معصیت عنوان کرد: اگر انسان در گناه باشد ظلمت او زیاد می شود و در نهایت به موجودی پوچ و بی ارزش تبدیل شده و ذلیل می شود، از این رو پرهیز از گناه را جدی بگیریم، خدا برای کسی که خوبی می کند حسن و نور می دهد.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که امیرمؤمنان باب رحمت الهی است، خاطرنشان کرد: به فرموده مولای متقیان خدا اجابت را در دعای انسان پنهان کرده است، گاهی انسان دعا می کند و تصور می کند که مستجاب نمی شود در حالی که دعا و تضرع در پیشگاه الهی همیشه به نحوی مستجاب خواهد شد؛ بنابراین از دعا در لحظه ها و حالات مختلف به ویژه در ماه مبارک رمضان و لیالی قدر نباید از دعا غافل نشویم.

وی اضافه کرد: خدا حجت خود را در میان مردم پنهان کرده است، وجود مقدس امام زمان(عج) در همین عالم و روی همین زمین و در بین مردم است اما ما نمی شناسیم، باید همواره به حضرت توجه و توسل داشته باشیم که ولی خدا و انسان کامل است و باید به باب رحمت الهی متوسل باشیم.

محمد قمین
ارسال نظرات