۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۱
کد خبر: ۶۵۲۷۹۶
آیت الله میرباقری:

تمام هجوم شیاطین برای جداکردن مردم از وادی ولایت است

تمام هجوم شیاطین برای جداکردن مردم از وادی ولایت است
نماینده خبرگان با بیان این که تمام هجوم شیاطین برای جداکردن مردم از وادی ولایت است، گفت: انسان اگر به ولایت تمسک نکند در فتنه ها زمین خواهد خورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمدمهدی میرباقری نماینده مردم البرز در مجلس خبرگان رهبری سحرگاه امروز در سخنرانی خود در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با ابراز امیدواری برای بازگشایی حرم های مطهر گفت: رفت و آمد به حرم های مطهر و باز بودن آن ها سبب نزول رحمت است.

وی افزود: باز بودن این درها رفع بلا می کند و هزار خیر از حرم امام نازل و تقسیم می شود، متأسفانه فعلا محروم هستیم و محروم شدن از این مشاهد مشرفه بلیه بزرگی است و در شب قدر پیش رو باید با تمام وجود به خداوند متعال التجا کنیم تا این بلیه رفع شود.

نماینده خبرگان رهبری با بیان این که حرم های مطهر، مساجد و هیأت ها مراکز نزول رحمت الهی است، اظهار داشت: تعطیل بودن اماکن دینی بلیه ای است که باید برای رفع آن دعا کنیم، اگر هم فعلا شرایط فراهم نیست نباید از مشاهد غفلت کنیم بلکه باید به زیارت و توجه به آن اهتمام داشته باشیم، همچین باید نگران باشیم که چرا محروم شده ایم و نباید نسبت به این مسأله بی تفاوت باشیم.

وی در ادامه با اشاره به مقامات امیرمؤمنان علی(ع) ادامه داد: توحید و ولایت نبی اکرم و اهل بیت(ع) محور معارف قرآن است و فهم قرآن وقتی حاصل می شود که انسان این کلید را داشته باشد، اگر با قرآن مقامات اهل بیت(ع) را شناختیم فتنه های اجتماعی ما را از مسیر ولایت الله جدا نمی کند.

آیت الله میرباقری با بیان این که تمام هجوم شیطان برای جدا کردن مردم و عالم از ولایت الله است، ابراز داشت: خداوند اسرار راه رفتن با معصوم را در قرآن کریم بیان کرده است، انسان اگر به ولایت تمسک نکند در فتنه ها زمین خواهد خورد و نمی تواند از فتنه ها نجات پیدا کند.

وی عنوان کرد: ائمه طاهرین(ع) دو جنبه دارند، یکی این که در لباس و سیمای بشر هستند و امتحان به انبیا و اهل بیت(ع) اینگونه واقع می شود اما جنبه دوم آن ها فرابشری و ارتباط با خدا است که اگر این جنبه نباشد دلیلی ندارد که از امام تبعیت کنیم.

نماینده خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: یکی از وظایف ما نسبت به پیامبر و اهل بیت(ع) تسلیم است و حتی انسان در دل خود نباید احساس تردید کند چرا که وظیفه ما تبعیت و معیت است.

وی اضافه کرد: اگر مقامات باطنی امام شناخته نشود سیر با امام در وادی توحید اتفاق نمی افتد، اگر کسی با حجت الهی سیر کند به لقای الهی می رسد، امام باب الله است و باب توحید با او گشوده شده و رشته الوهیت در عالم با او گسترده می شود.

محمد قمین
ارسال نظرات