۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۱
کد خبر: ۶۵۲۸۶۶
آیت الله تحریری:

انقلاب و رهبری حجت الهی بر ملت و مسؤولان هستند

انقلاب و رهبری حجت الهی بر ملت و مسؤولان هستند
آیت الله تحریری با بیان اینکه مسؤولان کسب رضایت الهی را ملاک کارشان قرار دهند، گفت: انقلاب اسلامی و رهبری حجت الهی بر ملت و مسؤولان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، امروز در جلسه شرح دعای روز بیست و دوم ماه مبارک رمضان گفت: در این دعا می خوانیم بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ افْتَحْ لی فیهِ أبوابَ فَضْلَکَ وأنـْزِل علیّ فیهِ بَرَکاتِکَ وَوَفّقْنی فیهِ لِموجِباتِ مَرْضاتِکَ واسْکِنّی فیهِ بُحْبوحاتِ جَنّاتِکَ یا مُجیبَ دَعْوَةِ المُضْطَرّین؛ خدایا در این ماه درهاى فضلت را به روی من بگشا و در آن برکاتت را برایم فرود آر و توفیقم ده در آن براى موجبات خوشنودیت و در وسط هاى بهشت مسکنم بخش، اى اجابت کننده خواسته ها و دعاهاى بیچارگان.

وی در ادامه بیان داشت: در آستانه شب بیست و سوم و آخرین شب از لیای قدر هستیم فضیلت امشب از دو شب گذشته بالاتر است و در حفظ آن باید تلاش و جدیت بیشتری صورت بپذیرد.

آیت الله تحریری ادامه داد: در این دعا از خداوند درخواست می کنیم بارالها، درهای تفضلت را به روی من باز کن؛ خداوند متعال فضل بیکران بر بندگانش دارد، قطعا در مرحله نخست درهای تفضلش را بر بندگان مومن باز می کند اما انسان باید تمرکزش به لطف بیکران الهی باشد که هم اکنون در چه ماهی قرار گرفته است.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: انسان باید از فرصت باقی مانده ماه مبارک رمضان نهایت استفاده و بهره را ببرد و جنبه های سعادت را برای خود ترسیم کند.

وی با بیان اینکه انسان در هر مسیری که باشد تقدیراتش به همان صورت در شب قدر رقم می‌خورد، اظهار داشت: انسان اگر در مسیر تحول گام بردارد امکان دارد متحول شود؛ مومنان باید نیت‌شان این باشد که در همه مراحل و شرایط از آن مسیری که خداوند قرار داده که همان مسیر اولیای الهی است، جدا نشود.

آیت الله تحریری ادامه داد: برای همین در دعای امروز تمنا می کنیم بارالها؛ برکات خودت را بر ما نازل کن، انسان باید توشه ای ارزشمند از این ماه بردارد.

تولیت مدرسه علمیه مروی افزود: این توشه می تواند در انس گرفتن با قرآن کریم و یا دستگیری از نیازمندان با توجه به سیره اولیای الهی باشد؛ دستگیری از ایتام سیره عملی امام علی(ع) بود.

وی اضافه کرد: لازم است انسان بداند این امام عظیم الشان چگونه از ما انسان ها دستگیری کرد، ایشان کسی بودند که در مسیر عدالت جان خویش را فدا کردند؛ ما باید در زندگی، خود عدالت امیرمومنان(ع) را پیاده کنیم، به خصوص مسؤولان در این دوران خیلی وظیفه سنگینی بر عهده دارند تا با الگوگیری از امام علی(ع) عدالت را در جامعه پیاده کنند.

آیت الله تحریری در ادامه خاطرنشان کرد: توفیق کسب مرضات الهی برای ملت و مسؤولان کشور فراهم است؛ این انقلاب با خون هزاران شهید به دست ما رسیده تا حکومت اسلامی جاری شود، ما چنین رهبر فرزانه ای را داریم که در عالم وجود چنین رهبری بی نظیر است، ایشان پیرو دقیق امام علی(ع) هستند و راه بهشت را به ما نشان می دهند.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: امروز حجت بر ما تمام شده و باید قدر انقلاب و رهبری را بدانیم چراکه ما در مسیر  امیرمومنان(ع) قرار می دهند؛ باید بفهمیم که این مسیر حجت است./202/813/ف

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱
بسیار عالی بود
1
0