۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۶۵۲۹۰۹
آیت الله تحریری مطرح کرد؛

استغفار درجه علیین و بهترین عمل در شب قدر

استغفار درجه علیین و بهترین عمل در شب قدر
تولیت مدرسه علمیه مروی با بیان اینکه استغفار درجه علیین است، گفت: شب قدر، شب بیدار شدن قلب است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمدباقر تحریری تولیت مدرسه علمیه مروی، سحرگاه امروز به مناسبت بیست و سوم ماه مبارک رمضان در مراسم احیای لیالی قدر این مدرسه علمیه، گفت: خداوند متعال مقام سلام را به‌طور قطعی برای انبیای الهی خواسته است.

وی بابیان اینکه مقام سلام، مقام تضمین عصمت از همه آلودگی‌های فکری، اخلاقی و اعتقادی است، ادامه داد: در میان انبیای الهی، پیامبر اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) بالاترین مرتبه سلام را داشتند و انسان‌ها به‌واسطه همین بزرگان می‌توانند به این سلامت دست یابند.

آیت‌الله تحریری با اشاره به اینکه شب قدر، شب تحول است، ابراز کرد: امتحان و آزمایش از مقدرات الهی است برای همین قرائت سوره عنکبوت در شب 23 ماه رمضان توصیه‌شده زیرا محور آیات ابتدایی این سوره بر پایه امتحان و آزمایش بیان‌شده است.

تولیت مدرسه علمیه مروی ادامه داد: انسان در مواجهه با امتحان و آزمایش وجود درونی خودش را نشان می هد البته دراین‌باره اختیار از انسان سلب نمی‌شود لذا دریکی از دعاهای امشب که بسیار مهم و اساسی است از خداوند درخواست می‌کنیم، بارالها؛ مرا از سعدا قرار ده.

وی با تاکید بر اینکه عافیت باید یکی از خواسته های مهم در شب قدر باشد، عنوان کرد: عافیت جسمی در مقابل عافیت روحی بسیار کوچک است زیرا انسان دارای لایه های روحی بسیاری است.

آیت الله تحریری قرب الهی را یکی دیگر از خواسته های شب قدر برشمرد و گفت: بیدار بودن در شب قدر یکی از راه های رسیدن به قرب الهی است؛ مقصود از این کلام بیداری قلبی است تا انسان بداند کیست، کجاست و به کجا می رود.

تولیت مدرسه علمیه مهربانی با مساکین را یکی از راه های رسیدن به رحم الهی در شب قدر بیان کرد و ادامه داد: صدقه دادن در شب قدر سبب می شود انسان در قیامت به راحتی از صراط عبور کند.

وی بابیان اینکه یکی از اعمال ماه مبارک رمضان استغفار است، خاطرنشان کرد: استغفار درجه علیین است و می‌طلبد انسان به این امر مدامت داشته باشد؛ دعا یکی دیگر از اعمال شب قدر است که محور آن صدق و در نهایت حسن ظن به پروردگار باید باشد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات