۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۶۵۲۹۱۸

کتابخانه‌ای برای والدین

کتابخانه‌ای برای والدین
کتاب کتابخانه والدین، کتابی مناسب برای نیازمندی‌های تربیتی پدران و مادران است که در آن کتاب‌های مناسب برای تربیت فرزندان خود را به دست می‌آورند.

به گزارش خبرنگار سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، از مهمترین حقوق والدین بر فرزندان تربیت درست آنها است. در این میان خواندن کتاب‌های مفید و سودمند که کمک‌کار به والدین در جهت آموزش و تربیت درست فکری و معنوی آنها شود از مهم‌ترین فعالیت‌های والدین محسوب می‌شود.

انتشارات شفق در کاری نو به معرفی کتاب‌های مناسب برای فرزندان پرداخته است و این کتاب‌ها که در مجموعه منظم با عنوان «کتابخانه والدین» به چاپ رسیده است. در این کتاب والدین می‌توانند کتاب‌های مناسب و مورد نیاز فرزندان خود را  در موضوعات مختلف به دست آورده و مسیری روشن برای آینده فرزندان خود بسازند.

ساختار کتاب:

این کتاب دارای دو بخش اصلی است.

بخش اول: در بخش اول عنوان کتاب شناسی تربیتی برای والدین خود نمایی می‌کند. در زیر این عنوان پنج گفتار بیان شده است. در گفتارهای بخش یکم این گفتارها به رشته تحریر درآمده است: فلسفه تربیت اسلامی، اهداف کاربردی تربیت، روش‌های تربیت، مهارت‌های مورد نیاز والدین و چگونگی مواجهه با مسائل و مشکلات فرزندان. در هر یک از این گفتارها عناوین کتاب‌های مرتبت با آن ذکر شده است.

به عنوان مثال در گفتار سوم بخش اول کتاب‌های مفید روش‌های تربیت، معرفی شده است. کتاب‌های: به بچه‌ها گفتن، از بچه‌ها شنیدن، پاسخ به والدین، پاسخ به یکصد سؤال تربیتی و روان شناختی والدین، تربیت کودک، تکنیک‌های فرزند پروری، خانواده و فرزندان در دوران دبیرستان، رفتار والدین با فرزندان، روش‌های آسیب‌زا در تربیت از منظر تربیت اسلامی و من دیگر ما از گفتارهای بخش اول این کتاب است.

بخش دوم: در بخش دوم و پایانی این کتاب عنوان کتاب‌شناسی معرفتی برای والدین وجود دارد. در زیر این عنوان هشت گفتار نگارش یافته است. گفتارهای بیان شده به ترتیب عبارتند از: اخلاق، انقلاب اسلامی و اندیشه امام و رهبری، تاریخ ایران و اسلام، مهدویت، تمدن و سبک زندگی، فرق و ادیان، متون دینی و در آخرین گفتار هنر و ادب ذکر شده است.

به عنوان مثال در گفتار دوم که درباره انقلاب اسلامی و اندیشه امام و رهبری نگارش شده است، کتاب‌های زیر معرفی شده است: آمریکا در نگاه مقام معظم رهبری، امتداد امام، روش تحلیل سیاسی، طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن، زن و بازیابی هویت حقیقی، ایران؛ دیروز، امروز فردا، بازگشت از نیمه راه، چهل تدبیر، سفیران ثریا، سیری در ساحل، عصر امام خمینی(قدس)، غرب و براندازی جمهوری اسلامی ایران، مبانی حکومت اسلامی، نگاهی گذرا به نظریه ولایت فقیه و در آخر این گفتار کتاب نگرشی موضوعی بر وصیت نامه امام خمینی(قدس) معرفی شده است.

ویژگی های اثر

کتاب «کتابخانه والدین» کتابی است که در آن مجموعه‌ای از کتاب‌های مناسب برای معرفی و مطالعه در آن وجود دارد. این اثر برای خانواده هایی که به تربیت و رشد فرزندان خود اهمیت و از طریق مطالعه می‌خواهند رشد فکری خود  وفرزندانشان را بالا ببرند توصیه می‌شود. از دیگر مطالبی که باید در باب اهمیت کتاب حاضر به آن اشاره کرد این است که مربیان و والدین بارها در کلاس‌های تربیتی و یا در جلسه‌های مشاوره، از اساتید و مشاوران خواسته‌اند تا کتابی سودمند برای مطالعه خود یا فرزندانشان را به آن ها معرفی کنند؛ اما معمولا پاسخی در خور و قانع کننده نگرفته اند. این کتاب سودمند این خلأ را پر کرده و کتاب‌های مناسب را معرفی می‌کند.

باید دقت داشت که در شرایط کنونی، معرفی کتاب های خوب که پاسخ گوی نیاز تربیتی والدین و مربیان باشد، کار ساده ای نیست و دشوارتر از معرفی چنین کتابی به این دو گروه، پیشنهاد کتاب های جذاب و البته ارزشمند به نوجوان هاست.

این کتاب برای پر کردن این کمبود و پاسخ به نیاز سه گروه «مربیان، معلمان و مبلغان»، «والدین» و «نوجوانان» به کتاب های سودمند و دارای رویکرد تربیتی توصیه می‌شود.

انتشارات شفق، کتاب «کتابخانه والدین» را در 304 صفحه، در قطع رقعی و به قیمت 30000 تومان منتشر کرده است./826/ن602/ب1

کتابخانه‌ای برای والدین

ارسال نظرات