۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹
کد خبر: ۶۵۲۹۲۳
منتخب مردم بابل در مجلس:

نمایندگان ملت نباید تحت تأثیر لابیگری های داخل و خارج مجلس قرار گیرند

نمایندگان ملت نباید تحت تأثیر لابیگری های داخل و خارج مجلس قرار گیرند
سردار سعادتی با تأکید بر این که یک نماینده نباید تحت تأثیر لابیگری های داخل و خارج مجلس قرار گیرد، گفت: وظیفه یک نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر حسن اجرای قوانین است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، سردار مهدی سعادتی، منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم امروز در نشستی با اصحاب رسانه این شهرستان، ملی گرایی را مهم ترین فاکتور برای شکل گیری مجلسی مقتدر توصیف کرد  ابراز داشت: یکی از مؤلفه های مورد نظر برای تغییر این شهرستان نداشتن نگاه بخشی نگری و استفاده از ظرفیت های موجود این شهرستان در غالب چشم انداز ترسیم توسعه است که در غالب انسجام و مدیریت درست امکان پذیر است.

سردار سعادتی با اشاره به این که وظیفه نماینده دادن وعده کار عمرانی و اجرایی نیست بلکه وظیفه نماینده قانون‌گذاری و نظارت بر حُسن اجرای قوانین است، ادامه داد: کاندیدایی که قول انجام پروژه، کار عمرانی و یا کار اجرایی را می‌دهد یا نسبت به وظایف نمایندگی آشنایی ندارد و یا به‌دنبال جذب آرای مردم نیازمند به کار خدماتی و اجرایی هستند.

نماینده مردم بابل در ادامه سخنان خود گفت: جایگاه مجلس شورای اسلامی در دو بعد قانونگذاری و نظارت، بسیار رفیع است و عموم نمایندگان در برنامه‌ریزی و سیاست گذاری‌های کلان جامعه از قدرت لازم برخوردارند.
 
سعادتی ادامه داد: احاطه بر مسایل کلان مملکتی، برخورداری از هوش، ذکاوت و درایت سیاسی، قوه تشخیص بالا، قدرت تجزیه و تحلیل مسایل، حوصله، توانایی و سواد جستجو، دست­یابی و مطالعه اطلاعات، به همراه مشاوران خوش فکر، با درایت و صاحب نظر، از ویژگی­ هایی است که انتظار می رود در یک نماینده مجلس در حد قابل قبول وجود داشته باشد.
 
وی افزود: اگر این ویژگی ها در یک نماینده نباشد، تمرکز روی وظایف محوله کمرنگ شده و نماینده از وظایف اصلی خود منحرف و چه بسا به اموری سطح پایین و دور از شأن والای نمایندگی سوق داده شود.
 
منتخب مردم بابل در مجلس یازدهم ادامه داد: چنین نماینده ای که به هر دلیل از جمله عدم توانایی و عدم توجه به مسایل کلان کشوری از انجام وظایف خود عدول می کند، در صورتی که کمی منصف باشد، آرای او به مسایل مطرح شده در مجلس از حد ممتنع فراتر و فروتر نخواهد رفت و اگر هم موافقت و موافقی باشد، غیرآگاهانه و همسو با های و هوی موجود در مجلس و تحت تأثیر لابیگری های داخل و خارج از آن خواهد بود.
 
وی با تأکید بر این که شاخص معیار مسؤولان باید براخلاص بنا شود تا اعتماد مردم نسبت به آنان جلب شود، افزود: مسؤولیت ها تنها امانتی برای خدمت به مردم، انقلاب و کشور است.

سعادتی در بخش دیگری از سخنانش به کافی نبودن اعتبارات بابل اشاره کرد و افزود: متأسفانه درحالی که این شهرستان به علت داشتن جاده های بین شهری در حال دادن خدمات ملی است اما اعتبار در نظر گرفته شده برای آن در حد یک کلان شهری مانند بابل نبوده است.

وی با اشاره به بحران کمبود آب در بابل گفت: این شهرستان جزء شهرهای محروم نیست اما متأسفانه ۲۵ روستای آن از نعمت آب بی بهره مانده اند و آب رسانی در این مناطق از سوی ماشین های آتش نشانی صورت می پذیرد و این جای بسی تأسف است./950/پ310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات