۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۳
کد خبر: ۶۵۲۹۵۰
رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان:

جمع آوری زکات فطریه بدون داشتن مجوز در کاشان پیگرد قانونی دارد

جمع آوری زکات فطریه بدون داشتن مجوز در کاشان پیگرد قانونی دارد
حجت الاسلام سهراب زاده گفت: دریافت زکات فطریه از سوی سازمان ها، مراکز و مؤسسات خیریه‌ای که مجوز از شورای زکات شهرستان کاشان دریافت نکرده اند، غیر قانونی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام مجید سهراب زاده پیش از ظهر امروز در جلسه کارگروه ساماندهی زکات فطره که در فرمانداری ویژه کاشان برگزار شد، گفت: دریافت زکات فطریه از سوی مؤسسات بدون مجوز شورای زکات با استفاده از صندوق و یا ارائه شماره حساب در فضای مجازی ممنوع است و از سوی دادستانی و نیروی انتظامی و پلیس فتا پیگیرد قانونی دارد.
 
وی افزود: شهروندان کاشانی اگر افراد نیازمند را می‌شناسند می‌توانند شخصا زکات فطریه خود به افراد نیازمند پرداخت کنند در غیر این صورت، فطریه باید به مرکز‌ها و مؤسسات خیریه دارای مجوز پرداخت شود تا در اختیار نیازمندان قرار گیرد.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان افزود: مراکز و مؤسساتی که بدون مجوز که قصد جمع آوری زکات فطریه را دارند بعد از دریافت معرفی نامه از فرمانداری و ادارات مربوطه برای دریافت مجوز به دبیرخانه شورای زکات شهرستان کاشان مراجعه کنند.

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: درصورت برگزار نشدن نماز عید فطر و باز بودن آرامستان‌ها استقرار صندوق‌های دریافت زکات فطریه در میادین سطح و آرامستان‌ها، از قبل به شورای زکات شهرستان اطلاع داده شود.

وی ادامه داد: مراکز مجوز داری که برای دریافت زکات فطره فعالیت می‌کنند وجوه دریافتی زکات فطره را حداکثر ۴۸ ساعت بعد از عید فطر و صورتجلسه مربوطه و هزینه کرد وجوه دریافتی را طی مدت یک هفته به دبیرخانه شورای زکات شهرستان اعلام کنند.

به گفته وی بازکردن صندوق و شمارش وجوه دریافتی زکات فطریه با حضور نمانده شورای زکات شهرستان کاشان انجام می‌شود.

رئیس ستاد زکات شهرستان کاشان تأکید کرد: استفاده از لگوی شورای زکات کاشان به عنوان نشان رسمی در کلیه مراکز و پایگا‌ه های حمع آوری زکات فطره الزامی است.

حجت الاسلام سهراب زاده گفت: مراکز و پایگاه‌های دریافت زکات فطره موظف به استفاده از دستگاه کارت خوان، ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده برای پیشگری از شیوع ویروس کرونا و به حداقل رسانیدن تماس فیزیکی با اسکناس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی هستند./۱۳۰۷/پ310/ب1
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات