۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۷
کد خبر: ۶۵۳۰۸۸
آیت الله مظاهری:

برای دستیابی به فضائل نیازمند صبر هستیم

برای دستیابی به فضائل نیازمند صبر هستیم
رییس حوزه علمیه اصفهان با تأکید بر اهمیت صبر در رسیدن انسان به جایگاه‌های علمی و معنوی، گفت: انسان برای اینکه به فضائل اخلاقی برسد باید فضیلت صبر را داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری رییس حوزه علمیه اصفهان در درس اخلاق مجازی امروز، صبر را یکی از بهترین و مهمترین فضائل اخلاقی عنوان کرد و گفت: صبر و استقامت موجب می‌شود انسان در مشکلات زندگی خود را گم نکند و شخصیت انسان از دست نرود این موضوع می‌تواند به خاطر یک مصیبتی یا یک نعمتی باشد.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: کسی اگر بخواهد درخت فضیلت را در وجود خود بکارد و بارور کند باید صبر و استقامت داشته باشد، صبر یک فضیلت بسیار مهم است که به دست آوردن فضیلت‌ها و از بین بردن صفات رذیله نیازمند این است که انسان اهل صبر باشد.

صبر داشتن مانع ابتلای انسان به گناهان می‌شود

وی با اشاره به نقش صبر در رشد معنوی انسان و انجام دادن عباداتی نظیر نماز شب و روزه داری، اظهار کرد: اگر صبر نباشد انسان به تمام معنا تنبل می‌شود، مبغوض ترین افراد در نزد خداوند انسان تنبل است و دوری از تنبلی کردن نیازمند صبر است، بهترین ملکه‌ها برای انسان صبر است که موجب می‌شود چشم و زبان و گوش انسان کلید داشته باشد.

رییس حوزه علمیه اصفهان صبر داشتن را عامل توانایی انسان برای پا گذاشتن روی گناهان برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد عالم بشود صبر و استقامت می‌خواهد، باید صبر داشته باشد در فراگیری علوم مختلف و یک عمر تلاش و کوشش کند تا بتواند یک شخصیت علمی بشود و به درجات عالی علمی و عرفانی برسد.

نقش صبر در کسب مقامات عالی علمی و معنوی

حضرت آیت الله مظاهری صبر و استقامت را عامل اصلی تبدیل شدن انسان به یک دانشمند و یا عالم دین عنوان کرد و گفت: برخورداری از استعداد یا هوش بدون صبر و استقامت نمی‌تواند انسان را به مدارج عالیه و جایگاه‌های رفیع برساند، این صبر است که انسان را در مسیر رشد و تعالی و کسب فیوضات نگاه می‌دارد.

وی با اشاره به جایگاه صبر و استقامت در رشد معنوی و علمی علمای بزرگ و دانشمندان مطرح جهان، تصریح کرد: کسی که صبر داشته باشد از غم و غصه و مشکلات و آنچه در گذشته بوده است غمگین نخواهد بود و نگران آینده خود نیز نمی‌شود، چرا که می داند خداوند را دارد و خداوند یاری رسان او خواهد بود./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات