۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۷
کد خبر: ۶۵۲۷۱۴
رییس حوزه علمیه اصفهان:

گناه عامل فروپاشی خانواده و جامعه است

گناه عامل فروپاشی خانواده و جامعه است
حضرت آیت الله مظاهری با تأکید بر نقش گناه در فروپاشی خانواده‌های و جوامع، گفت: خانواده‌ای که مبتلا به گناه باشند زندگی سخت و تلخی را تجربه خواهند کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حضرت آیت الله حسین مظاهری، رییس حوزه علمیه اصفهان، در درس اخلاق مجازی امروز، با اشاره به وصیتنامه امام علی(ع) و ضرورت توجه شیعیان به فرازهای مختلف این وصیت، گفت: اولین چیزی که ایشان به آن سفارش می‌کنند تقوا است، امام علی(ع) می‌فرمایند تقوا پیشه کنید و به این وصیت من عمل کنید.

حضرت آیت الله مظاهری در ادامه افزود: اگر گناه در فردی، در خانواده‌ای و در جامعه‌ای باشد آنها سعادت دنیا و آخرت نخواهند داشت و اگر اهل تقوا باشند به سعادت خواهند رسید، سعادت دنیا و آخرت در گرو اجتناب از گناه است، انسانی که دروغ نگوید و غیبت نکند و تهمت نزند و شایعه پراکنی نکند و به دنبال سخن چینی نرود، انسانی که از ماهواره و از گناه‌ دوری کند و این برای او یک حالت باشد به سعادت خواهد رسید.

گناه مانع سعادت انسان است

وی با تأکید بر اینکه روح خدا ترسی باید بر انسان حاکم باشد، تصریح کرد: انسانی که اهل گناه نباشد و خانه و خانواده او نیز به همین صورت باشد، خودش و خانواده‌اش سعادتمند خواهند شد اما وقتی که اهل گناه و فساد باشند همه آنها روی خوشی و سعادتمندی را نخواهند دید و قرآن می‌فرماید انسان اهل گناه زندگی دردناک و ناخوشی را تجربه خواهد کرد.

رییس حوزه علمیه اصفهان با اشاره به نقش گناهان در تباه شدن زندگی انسان، خاطرنشان کرد: خانه‌ای که در آن گناه نباشد مانند خانه‌ای است که از زیربنا استوار باشد، هرچند مجلل نباشد اما مقاوم است، اما خانه‌ای که در آن گناه باشد مانند خانه‌ای است که اگر چه مجلل است اما در لبه پرتگاه با زیربنایی سست بنا شده و به سادگی فروخواهد ریخت.

حضرت آیت الله مظاهری ادامه داد: قرآن می‌فرماید زندگی توأم با تقوا مورد حفاظت خداوند و امام زمان(عج) و عنایت الهی است، اما اگر زندگی توأم با رذائل اخلاقی و مفاسد و گناهان باشد زندگی دوام نخواهد داشت و در یک چشم بهم زدن و ندانستگی تمام آبروی آنها از بین خواهد رفت.

ابتلا به گناه مرگ تدریجی خانواده را رقم می‌زند

وی با تأکید بر ضرورت توجه زوجین به تقوا در میان خانواده، اظهار کرد: خانواده‌ای که در آن تقوا نباشد، بنابر فرموده قرآن کریم بنیان‌های سستی دارد، خانه و خانواده و جامعه‌ای که در آن گناه باشد دچار مرگ تدریجی و مشکلات بسیار است، خانه‌ای که در آن روابط نامشروع و ناصحیح باشد قطعا نابود خواهد شد و قرآن کریم می‌فرماید نابودی آن به این صورت است که اختلاف میان زن و شوهر بسیار است و زندگی آنها سخت و ناخوش است.

رییس حوزه علمیه اصفهان به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: ممکن است یک خانواده ثروتمند باشند، در ظاهر بسیار مرفه باشند اما چون مبتلا به گناه هستند میان آنها مهر و محبت نیست و زندگی بسیار تلخی را تجربه کنند، این زندگی تلخ به خاطر این است که از زیر پرچم شیطان به زیر پرچم خداوند رفته‌اند، خانه‌ای که دست عنایت خدا روی آن باشد آباد است و انسان باید خود را بجای پرچم شیطان به زیر پرچم خداوند قرار دهند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات