۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۶۵۳۱۰۷
مولوی رئیسی:

حضور در راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت و کوبیدن بر دهان استکبار است

حضور در راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت و کوبیدن بر دهان استکبار است
مولوی رئیسی روز قدس را از نماد‌های وحدت در جهان اسلام معرفی کرد و گفت: حضور در راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت و کوبیدن بر دهان استکبار جهانی و دشمنان اسلام است.
مولوی عبدالرحیم رئیسی، کارشناس امور دینی اهل سنت استان سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، مسجد الحرام و مسجد القصی را دو مکان مقدس در اسلام یاد کرد و با بیان این که این دو مکان مقدس قطب و نماد وحدت در دنیای اسلام معرفی کرد و گفت: افتخار می‌کنیم این اعتقادی که به قدس و محبتی که به خانه خدا مسجد الحرام داریم بر اساس دین اسلام و قرآن است.
 
وی، روز قدس را از نماد‌های وحدت در جهان اسلام معرفی کرد و افزود: حضور در راهپیمایی روز قدس تجلی وحدت و کوبیدن بر دهان استکبار و دشمنانی است که شبانه روز برای آسیب رساندن به اسلام و امت اسلامی فتنه انگیزی می‌کنند.
 
مولوی رئیسی با بیان این که کسانی که به دنبال ضربه زدن به اسلام و امت اسلامی هستند شکست خواهند خورد، گفت: قدس یک اعتقاد است و خداوند متعال در قرآن راه وحدت و انسجام را با عشق به قدس نشان داده است.
 
وی با تأکید براین که امت اسلامی باید در زیر پرچم وحدت دست به دست هم دهند و هر نوع اختلافی را کنار بگذارند و با وحدت کامل در راهپیمایی روز قدس شرکت کنند، افزود: به طور حتم حضور گسترده در این راهپیمایی موجب رفع بزرگترین چالش و مشکل دنیای اسلام یعنی جنایت‌های صهیونیست‌ها علیه ملت مظلوم و مسلمان فلسطین خواهد شد.
 
مولوی رئیسی با بیان این که تنها راه مصون ماندن از شر دشمنان وحدت و همبستگی امت اسلامی است، گفت: به طور حتم با وحدت میان امت اسلامی می‌توانیم مردم مظلوم فلسطین را شر دشمنان نجات دهیم.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود انقلاب اسلامی را نماد وحدت در دنیای اسلام معرفی کرد و با بیان این که امام خمینی (ره) در دوران حیات بابرکتشان همواره در جهت رفع مشکلات فلسطین و جهان اسلام تلاش کردند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره در فرامین خود در جهت رفع مشکلات جهان اسلام و امت مسلمان تلاش کردند.
 
مولوی رئیسی با بیان این که امام راحل همواره نسبت به ارزش والای فلسطین و قدس شریف تأکید داشتند، گفت: بنیانگذار کبیر انقلاب قدس را حق همیشگی مسلمانان دانسته و تأکید می‌کردند جهان اسلام و مردم مسلمان همواره باید وحدت خود را حفظ کنند و این برای تمام جهان اسلام مطرح است.
 
وی با بیان این که امام خمینی (ره) مسیر اصلی وحدت را به جهان اسلام نشان دادند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با اندیشه‌های ناب خود راه وحدت را در جهان اسلام زنده نگه داشتند.
 
مولوی رئیسی با بیان این که امام راحل راه وحدت در جهان اسلام را عشق و محبت به اهل بیت (ع) دانسته اند، گفت: خداوند در قرآن فرموده و اعتصموا بحبل اللّه جمیعا که در این جمله، کلمه جمیعاً به معنای وحدت و همبستگی آحاد امت اسلامی از هر فرق و مذهبی است که این مسأله تأثیر خیلی خوبی دارد.
 
وی با اشاره به این که دشمنان اسلام سعی می‌کنند خودشان را در جهان متحد جلوه دهند، گفت: وحدت یکی از واجبات دین مبین اسلام و آیات و بینات اسلام است و به طور حتم وحدت و همبستگی میان همه فرقه و مذاهب اسلامی موجب شکست دشمنان و اقتدار امت اسلامی خواهد شد.
 
مولوی رئیسی در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت حمایت جهان اسلام و ادیان مذاهب از مردم فلسطین اشاره و با بیان این که فلسطین جزء اسلام و قبله اول مسلمین است، گفت: وقتی قدس قبله نخست مسلمین باشد و مکان مقدسی که خداوند معراج پیامبر را در آنجا معرفی می‌کند این تأثیر خاصی دارد و ما باید اهمیت این مسأله را بدانیم که فلسطین یا قدس جای دیگری نیست بلکه جزء جهان اسلام است و این مکان مقدس را همانند سایر اماکن مقدسه توجه دهیم و همه مذاهب اسلامی نیز باید اهمیت این مسأله را بدانند و روی این کلمه وحدت داشته باشند./950/ت310/ب1
افشین ایمانی
ارسال نظرات