۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
کد خبر: ۶۵۳۱۴۵

سوریه از ادامه مبارزه با تروریسم صرف‌نظر نمی کند

سوریه از ادامه مبارزه با تروریسم صرف‌نظر نمی کند
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل تأکید کرد: هرگونه حضور نظامی خارجی در خاک سوریه بدون موافقت دمشق، تجاوز تلقی می‌شود و سوریه از ادامه مبارزه با تروریسم صرف‌نظر نمی‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه( سانا)، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت که از طریق ویدئو کنفرانس در مورد تحولات سوریه برگزار شد، تأکید کرد: هرگونه حضور نظامی خارجی غیر قانونی در اراضی سوریه بدون موافقت دولت سوریه اشغالگری و تجاوز تلقی می‌شود.

بشار الجعفری گفت: سوریه از حق خود در دفاع از اراضی و ثروت‌ها و ادامه مبارزه با تروریسم و همچنین آزادسازی مناطق اشغال‌شده چه از سوی آمریکایی‌ها و چه ترکیه و چه رژیم صهیونیستی و یا گروه‌های تروریستی تحت امر این رژیم‌ها، چشم‌پوشی نمی‌کند.

وی با اعلام این‌که ترکیه به حمایت و پشتیبانی از گروه‌های تروریستی تحت امر خود و مستقر در مناطقی از شمال سوریه ادامه می‌دهد، خاطرنشان کرد ترکیه با این رفتار قانون بین‌المللی، توافق" آدانا" و توافقات سوچی، آستانه و مسکو و نیز قطعنامه‌های شورای امنیت به خصوص تصمیمات مرتبط به مبارزه با تروریسم را نقض می‌کند.

این دیپلمات ارشد سوریه افزود، گروه‌های تروریستی مورد حمایت رژیم اردوغان پس از برقراری آرامش به دنبال توافق مسکو و درگیر شدن جهان به مقابله با ویروس کرونا، اقدام به تجدید قوا و افزایش تسلیحات خود به منظور ارتکاب جنایت‌های دیگر کرده است.

الجعفری به حملات گروه‌های تروریستی از جمله "حراس الدین" و "حزب ترکستانی" به حملات علیه نیروهای دولتی سوریه و نیز تخریب تاسیسات حیاتی از جمله برج نیروگاه حرارتی تولید برق "زیزون" در حومه ادلب و سپس سرقت تجهیزات این نیروگاه با کمک متخصصان از ترکیه وانتقال آن به داخل ترکیه اشاره کرد و این اقدامات را جنایت جنگی و جنایت ضد بشریت دانست.

وی در ادامه، به اقدام نیروهای اشغالگر آمریکایی به تاسیس یک پایگاه نظامی جدید در حومه استان دیرالزور با هدف تشدید سیطره خود بر چاه‌های نفتی سوریه و ادامه روند غارت و سرقت ثروت این کشور اشاره کرد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین گفت: در روزهای گذشته شاهد حملات هوایی مکرر رژیم صهیونیستی علیه سوریه از فراز آسمان جولان اشغالی و حریم هوایی کشور مجاور بودیم. این حملات خصمانه به مثابه نقض صریح و آشکار قوانین بین‌المللی به‌شمار می‌رود که با هدف حمایت از گروه‌های تروریستی انجام می‌شوند.

منبع: تسنیم
ارسال نظرات