۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۶۵۳۲۹۴
آیت‌الله مجتهدشبستری در گفت‌وگو با رسا:

مظلومان فلسطین هیچگاه فراموش نمی شوند

مظلومان فلسطین هیچگاه فراموش نمی شوند
آیت‌الله مجتهد شبستری گفت: مسلمانان بیداردل به یاد مردم مظلوم فلسطین هستند و قطعاً اقدامات صورت گرفته، آثار خودش را در پیروزی ملت فلسطین خواهد داشت.

آیت‌الله محسن مجتهدشبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و تولیت مدرسه علمیه ایروانی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در خصوص اهمیت روز جهانی قدس، گفت: قدس قبله نخستین مسلمانان جهان و سرزمین میلیون‌ها مسلمان آواره فلسطینی است.

وی افزود: مزدوران رژیم صهیونیستی در سال 1948 میلادی با کمک برخی دولت‌های استکباری رسماً این سرزمین مقدس را تصرف و تحت سلطه خود قرار دادند و از همان روزهای نخست این اقدام متجاوزانه با مقاومت مردم فلسطین و مسلمانان بیداردل مواجه شد.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به اینکه روز جهانی قدس ابتکار امام خمینی(ره) در راستای طرح جهانی‌شدن مساله فلسطین بود، ابراز کرد: مساله فلسطین در جان و روح امام امت جای گرفته بود و ایشان اهتمام ویژه‌ای نسبت به این قضیه داشتند طوری که کراراً در پیام‌های خودشان مساله فلسطین را یاد می‌کردند و متذکر می‌شدند.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: امام راحل دریکی از همان پیام‌ها فرمودند: من در طی سالیان دراز، خطر اسرائیل غاصب را برای مسلمین گوشزد کردم، اما هرروز حملات وحشیانه اسرائیل به برادران و خواهران فلسطینی افزایش یافت و پی‌درپی خانه و کاشانه آنان را بمباران کرد، از عموم مسلمین جهان و دولت‌های اسلامی می‌خواهم برای کوتاه کردن دست‌های غاصب اسرائیل از سرزمین فلسطین به هم بپیوندند به همین منظور آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به‌عنوان «روز قدس» اعلام می‌کنم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: با اعلام روز جهانی قدس اغلب مسلمانان در کشورهای اسلامی با برگزاری راهپیمایی به ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و انزجار از اسرائیل غاصب پرداختند و همین امر سبب شد ملت فلسطین دلگرم شوند و انتفاضه‌های متعددی را آغاز کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری به تبیین آثار و برکات دیگر راهپیمایی روز جهانی قدس پرداخت و گفت: آزادسازی جنوب لبنان و پیروزی مسلمانان در جنگ 22 روزه همه و همه سبب شد دیگر کسی شعار از نیل تا فرات صهیونیست‌ها را نشنود زیرا امروز آن رژیم جعلی تنها به حفظ خود در منطقه می‌اندیشد.

تولیت مدرسه علمیه ایروانی با اشاره به اینکه رهبر انقلاب نیز در مساله فلسطین همواره بر اساس اندیشه امام راحل عمل می‌کنند، عنوان کرد: بیانات رهبر انقلاب در خصوص مساله فلسطین بیانگر اهمیت و تأکید ایشان به مساله قدس است؛ زمانی که معظم له فرمودند اسرائیل 25 سال دیگر وجود نخواهد داشت، بارقه امید را در دل مسلمانان روشن و موجب دلگرمی ملت مظلوم فلسطین شد. امیدوار هستیم به‌زودی شاهد اقامه نماز جمعه در بیت‌المقدس به امامت رهبر مسلمانان جهان باشیم و آن روز دیر نیست.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امسال به خاطر بحران کرونا در برخی کشورهای اسلامی راهپیمایی قدس همانند سال‌های پیش برگزار نمی‌شود اما با این‌ وجود شاهد برگزاری کنفرانس‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های متعدد برای بزرگداشت روز جهانی قدس هستیم و این نشان می‌دهد مسلمانان بیداردل به یاد مردم مظلوم فلسطین هستند و قطعاً این اقدامات آثار خودش را در پیروزی ملت فلسطین خواهد داشت./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
-
۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۷
حاجی مخلصیم
0
0