۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۶۵۳۳۱۰
نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری:

بخشیدن افراد خطاکار نیازمند همت بزرگ است

بخشیدن افراد خطاکار نیازمند همت بزرگ است
آیت الله مهدوی با بیان اینکه میزان همت افراد در رسیدن به کمال متفاوت است، گفت: بخشش خطاهای دیگران نیازمند همت بزرگ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی نماینده مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز، با بیان اینکه به دنبال آیه «نفر» که در قرآن آمده است، کوچ کردن و هجرت مقدمه فراگرفتن علوم دین بوده است، گفت: بسیاری از بزرگان و علمای ما برای کسب علم و معارف دین کوچ و مهاجرت کرده‌اند و به شهرهای مختلف رفته‌اند.

وی در ادامه افزود: گاهی مهاجرت برای حفظ دین است و انسان مجبور می‌شود برای در امان نگه داشتن دین خود مهاجرت کنند، گاهی علما و بزرگان و مردم با حاکمان و سلاطین ظالمی مواجه بودند که با دین آنها دشمنی می‌کردند و این باعث شد افراد با همت بزرگی که داشتند اقدام به مهاجرت کنند تا دین آنها محفوظ بماند.

آیت الله مهدوی با اشاره به هجرت علامه مجلسی و شیخ بهایی به اصفهان، اظهار کرد: هجرت ایشان هم منشأ برکت برای اصفهان شد و هم به منظور این بود که ایشان بتوانند فعالیت‌های علمی و معنوی و دینی خود را به خوبی انجام دهند و هجرت ایشان همراه با همت بلند بوده است.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گذشت از خطای بزرگ اشخاص و بخشنده بودن را از مصادیق همت بزرگ عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) قاتل حضرت حمزه را بخشیدند و همت بزرگی در این خصوص از خود نشان دادند که باید برای همه ما درس باشد، حضرت یوسف نیز برادران خود را علیرغم ظلم‌هایی که به ایشان روا داشته بودند مورد بخشش قرار داد و این نشان دهنده اراده قوی و همت ایشان بوده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه انسان باید در بخشش دیگران همت بلند داشته باشد، تصریح کرد: جناب حر در جریان کربلا در روز دوم مانع بازگشت امام حسین(ع) از کربلا شد اما روز عاشورا تصمیم گرفت برگردد و توبه کند، امام حسین(ع) نیز توبه او را قبول کردند و او را بخشیدند و این کار همت بزرگ می‌خواهد.

آیت الله مهدوی با اشاره به تلاش افراد برای رسیدن به کمال اظهار کرد: افراد به دنبال رسیدن به کمال هستند اما تفاوت آنها در تلاش برای رسیدن به کمال در میزان همت آنها است، کسانی که همت بزرگ دارند فکر خود را تعمیم به همه می‌دهند و تلاش می‌کنند تا در مسیری که دارند یاری رسان دیگران هم باشند./1304/پ310/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات