۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۶۵۳۴۳۵
آیت الله مهدوی:

گذشتن از خطای دیگران همت بزرگ می‌خواهد

گذشتن از خطای دیگران همت بزرگ می‌خواهد
نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه نباید بدی‌های دیگران را با بدی جواب داد، گفت: سیره اهل بیت(ع) بر این بوده است که بدی دیگران را با خوبی جواب می‌داده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی، نماینده مجلس خبرگان رهبری، در درس اخلاق مجازی امروز خود، با بیان اینکه کسانی که دارای همت بزرگ هستند تا پای جان در مسیر خداوند و حقانیت پافشاری می‌کنند، گفت: انسان باید ابتدا درک کند که چه وظیفه‌ای دارد، سپس در انجام وظیفه باید صبر و استقامت داشته باشد.

آیت الله مهدوی با بیان اینکه در انجام وظیفه نیازمند همت بزرگ هستیم، اظهار کرد: همیشه نهایت مقاومت پیروزی است، اما ممکن است مقاومت سال‌ها طول بکشد، خداوند متعال صبر بسیاری دارد، یکی از دلایل آن این است که باطن افراد مشخص بشود و همه آنچه دارند نشان بدهند، ولی خداوند وعده داده است در نهایت پیروزی برای مؤمنین و کسانی است که مقاومت کرده‌اند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه خاطرنشان کرد: امام علی(ع) در شب لیلة المبیت جان خود را برای پیامبر اکرم(ص)  و حفظ جان ایشان و اسلام به خطر انداختند، کفار خانه پیامبر اسلام(ص) را در نظر داشتند و اگر امام علی(ع) در بستر ایشان نخوابیده بودند کفار متوجه غیبت ایشان می‌شدند. این فداکاری ایشان همت بسیار بزرگی را طلب می‌کند و ایشان از این فداکاری‌ها برای اسلام برخاسته از همت بلند بسیار داشته‌اند.

وی با اشاره به بیست و هفتم ماه مبارک رمضان سالروز وفات علامه مجلسی، این عالم بزرگ شیعه را دارای همت بسیار بزرگ توصیف کرد و گفت: علامه مجلسی همت بسیار بزرگی در نوشتن متون دینی و کتاب‌های ارزشمند داشتند و همت بزرگی در علم آموزی در ایشان وجود داشته است.

استاد درس خارج حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه انسان نباید جواب بدی را با بدی بدهد یا بدتر اینکه جواب خوبی را با بدی بدهد، تصریح کرد: همت بزرگی لازم است که انسان بدی‌ها و اشتباهات دیگران را نادیده بگیرد و از خطای دیگران عبور کند، این سیره و روش اهل بیت(ع) بوده است و از دستورات مهم دین مبین اسلام است.

آیت الله مهدوی با تأکید بر اینکه انسان نباید بدی را با بدی جواب بدهد، اظهار کرد: همه ما باید تلاش کنیم همت بزرگ داشته باشیم و در مواجهه با خطاها و اشتباهات دیگران رفتار حسنه و گذشت و بخشندگی داشته باشیم و چه بسا چنین رفتاری باعث شود دشمنان ما تبدیل به دوست ما شوند./1304/پ210/ب1

متین فیروزآبادی
ارسال نظرات