۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۶۵۳۵۳۱

نماینده جامعه المصطفی ارتحال عالم برجسته هند را تسلیت گفت

نماینده جامعه المصطفی ارتحال عالم برجسته هند را تسلیت گفت
نمایندہ جامعه المصطفی در دھلی نو ھندوستان با صدور پیامی درگذشت روحانی برجسته ھندی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عباس فطرت را به خانوادہ اش تسلیت گفت۔

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا درھند، حجت الاسلام رضا شاکری نمایندہ جامعة المصطفی دردھلی نو ھندوستان با صدور پیامی درگذشت روحانی برجسته ھندی حجت الاسلام والمسلمین سید حسن عباس فطرت را به خانوادہ اش تسلیت گفت.

متن این پیام بشرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

إنا لله و إنا إليه راجعون

قال الإمامُ الصادق (علیه السلام) " إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثَلَمَ فِي الإِسْلامَ ثَلْمَةً ، وَلا يَسُدُّهَا شَيْءٌ إِلَى يَوْمِ الْقِيَامَةِ "

با تأسف وتأثر فراوان، خبر درگذشت عالم فرزانه، محقق دانا، مترجم ،مفکر، مولف و روحانی انقلابی مرحوم حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای حاج سید حسن عباس فطرت (رحمة الله عليه) مشرف محترم حوزه علیمه «جامعه الرضا للبنات» درشهر «پونه» را دریافت کردم.

این عالم جلیل القدر، فردی انقلابی و ثابت قدم و از ارادتمندان حضرت امام خمینی (رحمة الله عليه) و مقام معظم رهبری(حفظه الله تعالی) به شمار می رفت و تا پایان عمر وفادارانه در کنار انقلاب اسلامی باقی ماند و از آرمان های به حق آن دفاع کرد.

آن مرحوم که ازعلما، محققان و مبلّغان برجسته درهند به شمار می رفت، عمری را در راه تبلیغ و دفاع مستدل و عالمانه از مبانی و اصول مکتب اهل بیت (علیهم اسلام) صرف کرد و نقش موثری در آگاهی بخشی و تثبیت اعتقادات نسل جوان وجامعه شیعیان هند برعهده داشت.

مرحوم حاج سید حسن عباس فطرت علاوه بر این که خود از مدرّسان مبرّز علوم اسلامی بود و خدمات علمی بی شماری به مکتب ارائه کرد؛ با تاسیس مدرسه علمیه «جامعه الرضا للبنات» درشهر « پونه » به تعلیم و تربیت طلاب زیادی برای مکتب امام جعفرصادق (علیه السلام) همّت گماشت.

این حادثه ناگوار، ضایعه‌ای برای جامعه روحانیت و حوزه‌ های علمیه و شیعیان هندوستان به ویژه ارادتمندان و شاگردان آن مرحوم و عموم مردمی که ازمجالس این عالم ربّانی بهره می‌بردند، است.

اینجانب این مصیبت را به محضر مقدّس حضرت ولیّ عصر( عجّل الله تعالی فرجه الشریف) مراجع عظام تقلید، حوزه های علمیه و علمای هندوستان، خصوصا جامعه شیعیان شهر « پونه»، بیت شریف آن مرحوم خصوصا طلاب و اساتید آن مدرسه و دیگر باز ماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و از خداوند رحیم، پاداش شایسته، علوّ درجات و رضوان الهی را برای آن فقید سعید مسألت می‌ کنم.

رضا شاکری
نمایندہ جامعة المصطفی در دھلی هند

سید اشهد نقوی
ارسال نظرات