۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۵
کد خبر: ۶۵۳۶۱۱
با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی؛

نماز عید فطر در ۱۴ نقطه از شهرستان شهرکرد اقامه می‌شود

نماز عید فطر در ۱۴ نقطه از شهرستان شهرکرد اقامه می‌شود
حجت الاسلام کریمی با بیان اینکه نماز عید فطر بدون اجتماع برگزار خواهد شد، گفت: امسال ۱۴ نقطه در شهرستان شهرکرد برای اقامه نماز عید فطر پیش بینی شده است.
حجت الاسلام محمد کریمی، دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با بیان اینکه نماز عید فطر در سال جاری بدون اجتماع و تنها در نقاط مشخص شده برگزار خواهد شد، گفت: نمازگزاران با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و به همراه داشتن ماسک و دستکش، مهر و چادر نماز شخصی می‌توانند در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تصمیم گیری برگزاری نماز عید فطر در مساجد و شهر‌ها برعهده امام جماعت و امام جمعه شهر است و کلیه مساجدی که مراسم احیا را برگزار کردند، می‌توانند مراسم نماز عید فطر را نیز برگزار کنند، افزود: بهتر است در محل‌های زرد و قرمز این نماز برگزار نشود چراکه سلامتی مردم واجب‌تر از برگزاری مراسم مستحبی است.

حجت الاسلام کریمی با اشاره به اینکه در شهرکرد هر ساله نماز عید فطر به صورت متمرکز در خیابان‌های اطراف مصلای شهرکرد برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا دیگر تجمع بزرگ نخواهیم داشت، خاطرنشان کرد: امسال ۱۴ نقطه در شهرستان شهرکرد برای اقامه نماز عید فطر پیش بینی شده است.

دبیر ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: مردم شهرستان شهرکرد می‌توانند نماز عید فطر را در مسجد جامع، مسجد صاحب الزمان (عج)، مسجد سلمان فارسی و حضرت قاسم (ع)، مسجد فاطمه الزهرا (س)، مسجد النبی (س)، مسجد امام جواد (ع)، مسجد امام علی (ع)، مدرسه امام خمینی (ره)، دبستان شریعتی، دبستان رضوی، دبستان شاهد و دبیرستان نیایش اقامه کنند.

وی با بیان اینکه نحوه اقامه نماز عید فطر در ناحیه غرب شهرکرد همچون سنوات گذشته به صورت مجزا برنامه ریزی شده است، خاطرنشان کرد: در همه برنامه ریزی‌ها نهایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی دیده شده است، مردم نیز باید در این زمینه یاری گر متولیان امر باشند.

حجت الاسلام کریمی همچنین با اشاره به محدودیت برگزاری نماز‌های جمعه در استان ابراز کرد: نماز جمعه این هفته در برخی از شهر‌های استان برگزار شد و نمازگزاران این مناطق به نمایندگی از سایر نمازگزاران بعد از اقامه نماز جمعه فریاد دشمن شکن مرگ بر اسرائیل و مرگ بر آمریکا را بدون خروج از مصلی‌ها و با حذف برنامه راهپیمایی، سر دادند. /۹۴۵۷/ت310/ق
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات