۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۶۵۳۸۰۷
برای سال تحصیلی آینده؛

مدرسه علمیه حضرت حجت طلبه می‌پذیرد

مدرسه علمیه حضرت حجت طلبه می‌پذیرد
متینی یکتا گفت: مدرسه علمیه حضرت حجت (عج)، برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از میان متقاضیان و علاقه‌مندان واجد شرایط طلبه می‌پذیرد.

سرکار خانم فاضله، مهری متینی یکتا مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت(عج)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از آغاز پذیرش طلبه در این مدرسه علمیه خبر داد و گفت: مدرسه علمیه حضرت حجت(عج)، برای سال تحصیلی 1399-1400 از میان متقاضیان و علاقه‌مندان واجد شرایط طلبه می‌پذیرد.

وی افزود: مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) فعالیت‌های علمی - آموزشی - فرهنگی خود را از سال 1360جهت تحصیل خواهران مشتاق به فراگیری دروس حوزوی آغاز و از سال 1376 تحت پوشش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران به‌صورت رسمی فعالیت خود را ادامه داد.

متینی یکتا  ظرفیت پذیرش این مدرسه را در سطح عمومی 35 نفر اعلان کرد و گفت: متقاضیان دارای مدرک دیپلم و بالاتر با حداکثر سن ۴۰ سال یعنی متولدین 1359 به بعد، می‌توانند در مقطع عمومی «تمام‌وقت_صبح» اقدام به ثبت‌نام کنند؛ لازم به ذکر است پذیرش در مقطع عمومی بدون آزمون بوده و سنجش علمی و اخلاقی افراد از طریق معدل کل دیپلم و مصاحبه حضوری صورت می‌پذیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) در خصوص فعالیت‌های آموزشی این مدرسه، اظهار داشت: دروس آموزشی مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) بر اساس شیوه‌نامه و مصوبه مرکز مدیریت ارائه و تدریس می‌شود و این مدرسه تاکنون توانسته بیش از 300 عالمه تراز انقلاب تربیت و به جامعه تحویل دهد.

وی تربیت نیروی انسانی تراز انقلاب را یکی از اهداف مهم در فعالیت‌های فرهنگی و تربیتی مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) برشمرد و عنوان کرد: برگزاری منظم درس اخلاق توسط اساتید اخلاق، اهتمام به یادگیری تفسیر قرآن کریم، نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و همچنین توجه به سبک زندگی اسلامی در برگزاری دوره‌های مختلف آموزش‌های کاربردی، مهارتی، جلسات بصیرتی و تحلیل سیاسی با توجه به مناسبت‌های ملی و مذهبی از مزایای تحصیل در این مدرسه علمیه به شمار می‌رود.

متینی یکتا ادامه داد: از دیگر مزایای تحصیل در این مدرسه علمیه می‌توان به برگزاری همایش‌ها، کلاس‌ها و کرسی‌های آزاداندیشی در طول سال تحصیلی برای مبلغین و طلاب اشاره کرد که باهدف پرورش و تربیت طلاب مهذب انقلابی، دارای نشاط مذهبی و روحیه جهادی صورت می‌پذیرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) به فعالیت‌های پژوهشی این مدرسه اشاره کرد و گفت: این مدرسه علمیه باتربیت بانوان پژوهشگر تاکنون توانسته بیش از 300 پایان‌نامه در موضوعات مختلف فقهی، قرآنی، حدیثی، مسائل روز و غیره دفاع داشته باشد؛ همچنین از دیگر سرمایه‌های ارزشمند این مدرسه می‌توان به کتابخانه مجهز 7 هزارجلدی و ایجاد بانک نرم‌افزاری اشاره کرد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) تأکید کرد: طلاب علاقه‌مند به نام‌نویسی در مدرسه علمیه حضرت حجت(عج) می‌توانند با مراجعه به سایت www.paziresh.whc.ir  اقدام به ثبت‌نام کنند.

یادآور می‌شود متقاضیان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به‌صورت حضوری به این حوزه علمیه واقع در تهران، خیابان آزادی، انتهای خیابان جیحون، خیابان حسام‌الدین، پلاک 234 مراجعه و یا با شماره 55765522 تماس بگیرند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
ممنون بابت اطلاع رسانی شما
1
0