۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
کد خبر: ۶۵۳۸۵۶
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

فعالیت مجلس یازدهم باید در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد

فعالیت مجلس یازدهم باید در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی باشد
حجت الاسلام محسنی گفت: مجلس یازدهم به دور از انفعال و خودباختگی باید بر مبنای حرکت در مسیر گام دوم انقلاب و برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی قانون وضع کند.

حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با توجه به آغاز کار مجلس یازدهم به تبیین ویژگی‌های مجلس کارآمد و تراز انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: مجلس شورای اسلامی تعیین‌کننده زیرساخت‌های قانونی پیشرفت‌های معنوی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، نظامی و علمی کشور است.

وی با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی مسیر حرکت دولت به‌سوی رشد و کمال یا افول و ایستایی را تعیین می‌کند، ادامه داد: مجلس انقلابی آن مجلسی است که به فکر تقنین مسیر تحقق آرمان‌های اسلام و انقلاب باشد و با نظارت کارآمد و دلسوزانه، سد مستحکمی در مقابل انحراف و فساد به شمار آید.

حجت الاسلام محسنی در ادامه تأکید کرد: مجلس تراز انقلاب اسلامی در گام دوم آن مجلسی است که تمام آسیب‌ها و سوءاستفاده‌ها از قوانین موجود را بررسی و برای رشد اقتصادی و اجتماعی کشور در راستای رسیدن به تمدن نوین اسلامی قوانین متناسب وضع کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ادامه داد: همچنین مجلس تراز انقلاب آن مجلسی است که با مشورت متخصصان دلسوز و فرهیخته به دنبال یافتن بهترین راهکارهای توسعه همه‌جانبه کشور باشد و بتواند مسؤولان اجرایی را در مسیر شکوفایی و فتح قله‌های پیشرفت رهنمون سازد.

وی به مهم‌ترین شاخصه‌های یک نماینده انقلابی اشاره کرد و گفت: نماینده انقلابی علاوه بر مردمی بودن، شجاع و مدبر است و به دور از رانت‌خواری و کانون‌های ثروت، قدرت، سیاسی‌کاری و باندبازی تنها به خدمت‌رسانی فکر می‌کند.

حجت الاسلام محسنی در ادامه تأکید کرد: نماینده تراز انقلاب اسلامی در عین اینکه باید به مسائل حوزه انتخابیه خود رسیدگی کند به مسائل کلان کشوری بلکه مسائل جهانی و انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) هم توجه ویژه و برنامه‌ریزی مؤثر دارد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) با تأکید بر اینکه نماینده انقلابی نباید منفعل و تسلیم حوادث باشد، خاطرنشان کرد: نماینده انقلابی باید فعال و به دنبال مشکل‌گشایی از دردهای مردم و حل کردن گره‌ها و خلأهای قانونی دستگاه‌های اجرایی و قضایی کشور باشد نه اینکه منفعلانه تسلیم حوادث و مرعوب تهدیدات نظام سلطه شود و از مصالح کشور و ملت غفلت کند./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳
بسیار عالی و دقیق بود
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
ان شاء الله این مجلس زمینه ی اوج گیری عزت ملی را ایجاد کند
3
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۰
خیلی خوب
2
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
امیدوارم نمایندگان هم این دیدگاه را داشته باشند
1
0
محمد مهدی اسلامی (نام مستعار)
Iran, Islamic Republic of
۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۴
صحیح است و دقیق است و قشنگ است ، جز این باشد اگر بسیار لنگ است .
0
0