۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۶۵۳۹۲۳
رایزنی فرهنگی ایران منتشر کرد؛

چهل‌وسومین شماره فصلنامه «الهدی» در عراق

چهل‌وسومین شماره فصلنامه «الهدی» در عراق
چهل‌وسومین شماره فصلنامه «الهدی» با دربرگیری موضوعات مختلف حوزوی، فرهنگی و فکری به همت رایزنی فرهنگی ایران در عراق چاپ و منتشر شد.

به گزارش سرویس کتاب و نشر خبرگزاری رسا، چهل‌وسومین شماره فصلنامه «الهدی» با دربرگیری موضوعات مختلف حوزوی، فرهنگی و فکری به همت رایزنی فرهنگی ایران در عراق چاپ و منتشر شد.

مهمترین مطلب این شماره از مجله، سخنان امام خامنه‌ای (دام ظله): «حادثه کرونا نباید موجب غفلت ما از ظلم و ستم قدرتمندان دنیا به ملت‌های مختلف از جمله مردم فلسطین و یمن شود.» است.

در بخشی دیگر، یادداشت تحریریه، به قلم محمد صادق الهاشمی: «کرونا و انسانیت دروغین غرب»، نکاتی در مورد تفکر و گفتمان مقاومت، الف: نقش امت در تاسیس حکومت اسلامی ـ شهید محمد باقر صدر، ب: راه‌های تأسیس پایگاه مردمی ـ از نظر شهید محمد صادق صدر و ج: درس‌هایی در مورد آگاهی از زندگی شهید محمد باقر حکیم، آمده است.

حوزه علمیه و نقش آن در رهبری جامعه، الف: حوزه‌ها و نقش آنها در رهبری جهان ـ محمد مهدی آصفی، ب: بزرگان حوزه علمیه و اتحاد امت و ج: حوزه علمیه در مقابله با انحراف فکری از دیگر مطالب این مجله برشمرده می‌شود.

در ادامه چهل‌وسومین شماره فصلنامه «الهدی»، مطالعات فکری با مواردی چون الف: موانع فهم قرآن، ب: توسعه علم رجال در مکتب فقهی حله، ج: عدالت اجتماعی از نظر اهل بیت(ع) و د: درس‌هایی از زندگی امام جواد(ع) و همچنین، بزرگان حوزه علمیه آمده است.

گفتنی است؛ مجله «الهدی» همچنان برترین و بارزترین مجله حوزه نجف و مورد استقبال و درخواست محافل مختلف حوزوی و فرهنگی و فکری عراق است که در طول سال‌های گذشته توانسته است سطح و جایگاه علمی خود را حفظ کند.

این مجله در میان دفاتر علما و مراکز فرهنگی مهم و دانشگاه‌های عراق توزیع می‌شود و بخشی از آن نیز در کتابخانه‌های وابسته به مرکز مطالعات حوزوی الهدی، به فروش می‌رسد./925/د102/ق

ارسال نظرات