۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۲
کد خبر: ۶۵۴۰۱۰

پیروزی دیگر برای الحشد الشعبی عراق

پیروزی دیگر برای الحشد الشعبی عراق
نیروهای الحشد الشعبی موفق شدند بزرگترین مخفیگاه سازمان تروریستی داعش در استان دیالی (شرق عراق) را به کنترل خود درآوردند.

به گزارش خبرگزاری رسا، «صادق الحسینی» مسئول اطلاع‌ رسانی الحشد الشعبی در استان «دیالی» (شرق عراق)، امروز (جمعه)، در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «شفق نیوز» اعلام کرد که نیروهای الحشد موفق شدند بزرگترین مخفیگاه داعش را در استان دیالی تحت کنترل درآوردند.

مسئول اطلاع رسانی الحشد الشعبی در استان دیالی در این خصوص گفت که نیروهای الحشد در یک عملیات ویژه و پیشدستانه با حمایت نیروهای امنیتی و هواپیماهای جنگی موفق شدند چند مخفیگاه سازمان تروریستی داعش را در اطراف دریاچه «حمرین» تحت کنترل خود درآورند.

صادق الحسینی با اشاره به اینکه نیروهای امنیتی از پانزده سال پیش نتوانسته بودند وارد این مخفیگاه‌ها شوند، گفت این پناهگاه‌ها در خود چندین کارگاه ساخت‌ بمب و تله‌های انفجاری داشتند.

الحسینی در ادامه اظهار داشت که امنیت به طور کامل در منطقه یادشده برقرار شده است.

از سویی دیگر، وی همچنین از عملیاتی پیشدستانه در منطقه مرزی «حاوی العظیم» (میان استان‌های دیالی و صلاح الدین) علیه عناصر سازمان تروریستی داعش خبر داد که در آن راه‌های نفوذ این عناصر بسته شد.

صادق الحسینی همچنین گزارش داد که  «والی» داعش در منطقه حاوی العظیم کشته شده است. وی همچنین در ادامه گفت که چندین مخفیگاه بزرگ داعش که در آنها اسلحه، مواد منفجره و تجهیزات جنگی جاسازی شده بود، منهدم شدند.

یکی از منابع تیپ شانزدهم الحشد الشعبی نیز در این خصوص به شفق نیوز گزارش داد که چهار تن از عناصر سازمان تروریستی داعش در یک عملیات امنیتی در جنوب غرب استان کرکوک (شمال عراق) با همکاری نیروهای اطلاعاتی عراق دستگیر شدند.

یک منبع امنیتی نیز در این خصوص گزارش داد که نیروهای مشترک عراق (ارتش و الحشد الشعبی) موفق شدند مناطق وسیعی در اطراف ناحیه «کنعان» در ۱۸ کیلومتری شرق «بعقوبه» را از آشیانه‌ و کانون‌های حضور عناصر داعش پاکسازی کنند.

این منبع در ادامه از کشته شدن یک عنصر داعشی و انهدام یک مخفیگاه این سازمان در جنوب ناحیه کنعان خبر داد و گفت که این عملیات بر پایه اطلاعات دقیق و تعقیب‌ و گریز اطلاعاتی عناصر داعشی انجام شده است.

منابع خبری عراقی همچنین گزارش دادند که نیروهای مشترک الحشد الشعبی و ارتش عراق با پشتیبانی هوایی، یک مخفیگاه داعش را در استان «الانبار» (غرب عراق) کشف و آن را پاکسازی کردند.

منبع: فارس

ارسال نظرات